• Anonym (Fritjof L)

Elev låstes in på toalett och blev piercad under skoltid.

Mitt barn, 13 år, blev under skoltid inlåst på skolans toalett,  av sin jämnåriga klasskamrat som i sin tur tryckte en piercingnål genom barnets öra. 

pga att mitt barn skrek så högt, tortyrliknande skrik, gråter och ropar efter hjälp samt skriker efter sin mamma så valde en elev att filma. Men också pga att det hänt liknande incidenter förut, men ingen har brytt sig. 

Skolan har fått ta del av filmen, och fick kännedom om händelsen tidigare än mig. Ändå hörde de inte av sig till mig förrän 4 dagar senare. De berättade inte heller om att de tagit del av filmen. Och sa att det fanns samtycke till hål i örat och att barnen bara tyckte att det var ?en kul grej?. 

när jag sedan efter en veckas tid äntligen får tag på rektorn säger hon att det bara var ett bus, men höll med om att de skulle hört av sig tidigare pga infektionsrisken. kränkningsanmälan var inte aktuell pga att barnen ?ville det här?
    Rektorn var således väldigt noggrann med att konstatera att skolan inte kan ta ansvar över vad som sker på toaletterna. 

Ska det verkligen få gå till så här?  

• Svar på tråden Elev låstes in på toalett och blev piercad under skoltid.
  • Anonym (verk)
    Anonym (Fritjof L) skrev 2025-02-10 16:03:14 följande:
    Elev låstes in på toalett och blev piercad under skoltid.

Mitt barn, 13 år, blev under skoltid inlåst på skolans toalett,  av sin jämnåriga klasskamrat som i sin tur tryckte en piercingnål genom barnets öra. 

pga att mitt barn skrek så högt, tortyrliknande skrik, gråter och ropar efter hjälp samt skriker efter sin mamma så valde en elev att filma. Men också pga att det hänt liknande incidenter förut, men ingen har brytt sig. 

Skolan har fått ta del av filmen, och fick kännedom om händelsen tidigare än mig. Ändå hörde de inte av sig till mig förrän 4 dagar senare. De berättade inte heller om att de tagit del av filmen. Och sa att det fanns samtycke till hål i örat och att barnen bara tyckte att det var ?en kul grej?. 

när jag sedan efter en veckas tid äntligen får tag på rektorn säger hon att det bara var ett bus, men höll med om att de skulle hört av sig tidigare pga infektionsrisken. kränkningsanmälan var inte aktuell pga att barnen ?ville det här?
    Rektorn var således väldigt noggrann med att konstatera att skolan inte kan ta ansvar över vad som sker på toaletterna. 

Ska det verkligen få gå till så här?  

Du ska genast polisanmäla de som gjorde detta mot ditt barn!

Och sen anmäler du skolan till skolinspektionen. Vad är det för dumheter att de inte har ansvar för det som händer på toaletten!! är det nånstans de borde vara vaksamma så är det väl dolda utrymmen där vad som helt kan hända.

Att de sen fallerat i att meddela er vad som hänt barnet är under all kritik. Och dessutom skyller på ditt barn med påstående om samtycke. 

Tills skolan kommer med en vettig handlingsplan för att skydda ditt barn mot övergrepp från andra elever, så håller du hen hemma från skolan. Se över om ni kan byta skola helt också. 

Det får verkligen inte gå till så här!
  • Anonym (Anc)

Synnerligen grovt övergrepp.

Det bör väl minst bli misshandel?

• Anonym (Fritjof L)

händelsen är polisanmäld. 

Rektorn undrade varför jag kallade händelsen för övergrepp när det skedde i samtycke. Inget mer har gjorts. 

• Anonym (Anc)
    Anonym (Fritjof L) skrev 2025-02-10 16:26:18 följande:

händelsen är polisanmäld. 

Rektorn undrade varför jag kallade händelsen för övergrepp när det skedde i samtycke. Inget mer har gjorts. 

Vad grundar hon samtycket på? 
  • Anonym (Fritjof L)

För att barnen sagt att det ?var en kul grej?, och att mitt barn sagt ?jag vill ha hål i öronen???  De pratade inte heller med barnen åtskilda, utan samtidigt. Eleven som utförde övergreppet har sen innan både hotat och utsatt andra elever för liknande händelser. Det har skolan också kännedom om. 

• Anonym (Anc)
    Anonym (Fritjof L) skrev 2025-02-10 16:39:42 följande:

För att barnen sagt att det ?var en kul grej?, och att mitt barn sagt ?jag vill ha hål i öronen???  De pratade inte heller med barnen åtskilda, utan samtidigt. Eleven som utförde övergreppet har sen innan både hotat och utsatt andra elever för liknande händelser. Det har skolan också kännedom om. 

Verkar som rektorn styrs av rädsla.
Svar på tråden Elev låstes in på toalett och blev piercad under skoltid.