Elev låstes in på toalett och blev piercad under skoltid.
Mitt barn, 13 år, blev under skoltid inlåst på skolans toalett, av sin jämnåriga klasskamrat som i sin tur tryckte en piercingnål genom barnets öra.
pga att mitt barn skrek så högt, tortyrliknande skrik, gråter och ropar efter hjälp samt skriker efter sin mamma så valde en elev att filma. Men också pga att det hänt liknande incidenter förut, men ingen har brytt sig.
Skolan har fått ta del av filmen, och fick kännedom om händelsen tidigare än mig. Ändå hörde de inte av sig till mig förrän 4 dagar senare. De berättade inte heller om att de tagit del av filmen. Och sa att det fanns samtycke till hål i örat och att barnen bara tyckte att det var ?en kul grej?.
när jag sedan efter en veckas tid äntligen får tag på rektorn säger hon att det bara var ett bus, men höll med om att de skulle hört av sig tidigare pga infektionsrisken. kränkningsanmälan var inte aktuell pga att barnen ?ville det här?
Rektorn var således väldigt noggrann med att konstatera att skolan inte kan ta ansvar över vad som sker på toaletterna.
Ska det verkligen få gå till så här?