• Anonym (T_S)

Vad kan man förvänta sig på dejtsite?

Har gått med en dejtsite. Är man och i övre medelåldern. Jag slås av tanken om vilka krav på känslan man ska ha innan man kontaktar en kvinna. Jag menar, när man var tonåring så var det liksom on-off och ofta var det utseende och ligglusten som styrde. Med den erfarenhet jag nu har så värderar jag mer vad hon värdesätter/intresserar sig för och vilket "tempo" hon har. Ett krav jag har är att jag ska känna att jag kan ligga med henne. 
    Är jag rätt ute tro? Hennes intresse/personlighet samt att jag skulle inte rygga för att ligga med henne är det som ska avgöra. 

Exempel: Nu har jag ögonen på en kvinna som skriver en mycket fin presentationstext som verkligen tilltalar mig. Inget om bil/MC/Sport/MTB. Hon skriver bara om kramar och mysiga kvällar. Hon ser dessutom jäkla trevlig ut så jag kan säkert ha en intimare stund med henne. För min del så har hon passerat nivån för att kontakta henne. 

Jag hoppas nån kan ge nån form av icke-dömande feedback.

• Svar på tråden Vad kan man förvänta sig på dejtsite?
  • Anonym (Closing)

Jag förstår inte inlägget. Du är ute efter en partner där du både vill ligga med/ ha ett intellektuellt utbyte med?

Varför ska du då göra avkall på detta? I vilket syfte då?

• Anonym (Filippa)

Tycker att det låter lite konstigt. Att bara skriva om kramar och mysiga kvällar säger vill inte så mycket om henne, annat än att hon vill vara intim. Men det kanske är det som tilltalar dig?

• Anonym (T_S)
    Anonym (Filippa) skrev 2025-02-10 19:11:25 följande:

Tycker att det låter lite konstigt. Att bara skriva om kramar och mysiga kvällar säger vill inte så mycket om henne, annat än att hon vill vara intim. Men det kanske är det som tilltalar dig?

Givetvis skriver hon mer men i samma anda. Hon verkar helmysig
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Closing) skrev 2025-02-10 19:10:05 följande:

Jag förstår inte inlägget. Du är ute efter en partner där du både vill ligga med/ ha ett intellektuellt utbyte med?

Varför ska du då göra avkall på detta? I vilket syfte då?

Jag ska inte göra avkall på de kraven på känslor/önskemål jag har. Vad jag frågar mig själv är om det räcker? Ska jag kanske ha krav om att känna samma berusning som när man var 20 år? Kan man förvänta sig det? 

Det är vad jag frågar mig och vill ha andras åsikter. 

• Anonym (Filippa)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 19:15:16 följande:
    Givetvis skriver hon mer men i samma anda. Hon verkar helmysig
    Ser inte problemet öht. Du tycker hon är helmysig, då är det väl bara att skriva och hålla tummarna att hon svarar. Ingen idé att fundera innan du ens fått svar.
  • Anonym (Filippa)

Och pirret får du väl eventuellt om ni ses. Inte av en presentation.

• Anonym (?)

Va inte så analyserande och kräsen. Träffa snabbt och ta det vidare därifrån.

Sen får du fundera lite på vad du vill med den du träffar, ingeting, tillfälligt sex, kk, sommarunderhållning, någon du vill leva med när ni är jättegammla

• Anonym (Closing)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 19:19:13 följande:

Jag ska inte göra avkall på de kraven på känslor/önskemål jag har. Vad jag frågar mig själv är om det räcker? Ska jag kanske ha krav om att känna samma berusning som när man var 20 år? Kan man förvänta sig det? 

Du verkar lägga ganska många (krav?) på en kontaktannons. Tror de allra flesta blir intresserade av någons presentation för att sen vill upptäcka om det finns ett pirr. Genom att interagera med människan.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 19:19:13 följande:

Men herregud, om du tror att du ska kunna känna något slags berusning av en profiltext kommer du dö singel. Det där är bara första steget som gör att man stannar upp, sedan chat, sedan dejt, sedan många dejter, och någonstans där under tiden kan det komma känslor, av svagare eller starkare natur, mjukare eller hetsigare, eller något helt annat.

För min del (jag är kvinna) så gäller att det finns vettiga bilder, en tilltalande text och att de passerar första testet: hur skulle jag känna om den personen skulle försöka kyssa mig?
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-10 20:18:07 följande:
    Men herregud, om du tror att du ska kunna känna något slags berusning av en profiltext kommer du dö singel. Det där är bara första steget som gör att man stannar upp, sedan chat, sedan dejt, sedan många dejter, och någonstans där under tiden kan det komma känslor, av svagare eller starkare natur, mjukare eller hetsigare, eller något helt annat.

För min del (jag är kvinna) så gäller att det finns vettiga bilder, en tilltalande text och att de passerar första testet: hur skulle jag känna om den personen skulle försöka kyssa mig?
    Tack för det. Det är precis så jag upplever det nu. Jag stannar upp och blir intresserad. Mer kan jag inte förvänta mig. Det sker en grovsållning först.
    Usch att man ska vara så....så ovan.  Hur som helst så bekräftar du det jag tänkte. 
Svar på tråden Vad kan man förvänta sig på dejtsite?