• Anonym (R)

Hur är advokater i dating/kärleksliv?

Hej
    Ni som dejtat eller är ihop med en advokat. Hur skulle ni beskriva de?

Träffat en och upplever honom som väldigt formell även privat.

• Svar på tråden Hur är advokater i dating/kärleksliv?
  • Anonym (M)

De är lika olika som de som arbetar som lärare t ex. 

Vad har du själv för utbildning eftersom du tror alla advokater är likadana? 

• Anonym (R)
    Anonym (M) skrev 2025-02-11 06:40:02 följande:

De är lika olika som de som arbetar som lärare t ex. 

Vad har du själv för utbildning eftersom du tror alla advokater är likadana? 

Jo men vill höra av de som varit eller är med en advokat.
  • Anonym (H)

Är gift med en fd advokat 

• Anonym (H)

Inom vilket område, brottmål, familjerätt, skatt, m&a konkurser, bolagsrätt, tvistemål?

Stor byrå eller liten?

• Anonym (Per Vers)

Eftersom jag har två mycket goda vänner i rättsväsendet som beskrivit sin omgivning i detalj under åren och även har stött på några internationella bolagsjurister skulle jag säga att de är smarta, ironiska, väldigt verbala och mer sexuellt avvikande än genomsnittet. Är det en enhetschef av något slag är risken för narcissistiska drag också större än normalt.

I got stories men de är för specifika för att återge här, någon kan känna igen personerna.

• Anonym (Blä)

Jag dejtade en brottsmålsadvokat i två år. Han var narcissist ut i fingerspetsarna och hade en mycket tveksam moralisk kompass. Hans kassa personlighet kom gradvis fram ju mer han slappnade av med mig. 
    Till slut blev jag illamående bara av att se fanskapet och gjorde slut. 

Såklart är inte alla advokater såhär men om man med glädje och entusiasm försvarar misstänkta mördare, våldtäktsmän, gängkriminella och ser det som en bra karriär är det fan något fel i ens personlighet.

Kom att tänka på en vits som är ganska träffande:
    ?Vad är det för skillnad på en påkörd grävling och en påkörd advokat? Före den påkörda grävlingen finns det bromsspår!?

{#emotions_dlg.djavulsk}

• Goneril

"Hur skulle ni beskriva dem". De kan med lätthet skilja "de" från "dem", det är kännetecknande. Det är en fördel om TS pluggar lite grammatik innan hon dejtar en advokat, särskilt om verbalt utbyte ska ske och inte endast utbyte av kroppsvätskor. Skämt åsido, å yrkets vägnar känner jag ett antal advokater och de är söla mycket allmänbildade, "dejtat" har jag också gjort. Man ska själv spela i samma liga när det gäller utbildning och yrke, så var det i mitt fall.
    .

• Goneril

"Hur skulle ni beskriva dem". De kan med lätthet skilja "de" från "dem", det är kännetecknande. Det är en fördel om TS pluggar lite grammatik innan hon dejtar en advokat, särskilt om verbalt utbyte ska ske och inte endast utbyte av kroppsvätskor. Skämt åsido, å yrkets vägnar känner jag ett antal advokater och de är söla mycket allmänbildade, "dejtat" har jag också gjort. Man ska själv spela i samma liga när det gäller utbildning och yrke, så var det i mitt fall.
    .

• Anonym (Maria)

Vad är det som får dig att tro att alla advokater är likadana? 

Svar på tråden Hur är advokater i dating/kärleksliv?