• Anonym (Kajsa)

Vän som alltid klagar och hämtar sina problem till mig

Har en tjejkompis på universitetet som är trevlig och vi har varit vänner i ca 1 år. Men när vi är ute och exempelvis käkar buffé klagar hon alltid och slänger maten som leder till att jag alltid får problem pga henne, personalen slängde ut oss pga henne men jag åt ju upp hela min mat. När hon får problem med sina dejter och blir sparkad av sitt jobb ringer hon alltid mig och gnäller med fula ord. Jag och mitt tidigare ex har ju kommit tillbaka till varandra och han har en tendens att ringa mig på dolt ibland och jag vet ju att det är han då jag känner igen hans röst då vi pratat med varandra. Men hon säger att det inte är mitt ex som ringer men det är han då han är den enda killen som har mitt nummer. Hennes ex var otrogen mot henne för 1 år sedan så jag tror att hon kanske inte är på humör. Summan av kardemumman så har det fått mig att fundera på att avsluta min vänskapsrelation med henne. Borde jag? 

• Svar på tråden Vän som alltid klagar och hämtar sina problem till mig
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kajsa)

Hon uppkäftade mot personalen och jag sa till henne att inte göra det då det inte ligger i min karaktär att göra det. Jag sa ingenting och då började hovmästaren skälla ut henne och där blev vi utslängda. Har ätit buffé med henne nästan 5 gånger sedan HT24 och hon klagar på maten och slänger maten.

Det är mitt ex/kille som ringer på dolt men hon säger att det inte är han. 

• Anonym (Kajsa)

Utöver det ringer hon alltid mig när hon dejtar problematiska killar eller får problem på jobbet. 

• fornminne

Jag hade inte fortsatt gå ut och äta med någon som betedde sig så. Du bör nog avbryta den här sk vänskapen. Hon verkar ha stora problem. 

• Anonym (Kajsa)

Håller med. Min familj har också sagt det. Hon är också ute och festar varje helg och säger till mig "Vi borde också ut och festa någon dag". Jag pluggar mycket och jobbar parallellt så festa kan man göra då och då för att unna sig men inte göra det som en vana som henne. 

Att hon också slänger kommentarer angående mitt ex som är högutbildad till skillnad från hennes ex som är diskare säger också mycket om henne. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kajsa)

Håller med. Hon har nog problem. Nu ska hon förstöra sina bröst och fixa näsa och läppar för 100 000 kr och säger till mig "Jag tycker också du ska operera dig". Tackade nej när hon sa det. 

Jag och mitt ex hade lite småbråk våren 2024 och då ringde han mig på dolt för att komma tillbaka. Nu ringde han på dolt igen i januari och februari och jag har tagit tillbaka men hon säger att jag fantiserar och dagdrömmer och att det inte är han som ringer. 

• Anonym (Kajsa)

Nu ska hon fixa sina bröst* ska det stå. 

• Anonym (Rakt på sak)

Ja henne behöver du bryta med. Det finns sätt att hantera sådana personer, men varför skulle man...? Hon verkar jättenegativ och sånt vill man inte ha i sitt liv.

• Anonym (Kajsa)

Håller med. Ska ta bort henne och rensa bort hennes nummer. Hon kommer att märka om jag blockerar så jag rensar bara bort. 

Svar på tråden Vän som alltid klagar och hämtar sina problem till mig