• Anonym (S)

Elvanse och magnesium bra att ta tillsammans?

Hej, jag har tagit elvanse i över ett år nu. Elvanse hjälper mig att fungera i vardagen och hjälper mig väldigt bra. Jag får dock alltid ångest utav den och blir väldigt lätt irriterad och känner mig väldigt ?tom? på känslor. 
    Jag har fått höra att magnesium är väldigt bra om man har dessa biverkningar. 

Är det någon annan som vet något om detta och om det funkar? Isåfall vad köper ni för magnesium, alltså vilket märke och hur många mg? 

Har frågat min läkare men får inget riktigt svar så tänkte fråga här.

• Svar på tråden Elvanse och magnesium bra att ta tillsammans?
  • Anonym (Y)

Märke spelar väl ingen roll . Tror inte det skulle vara ett problem. personligen tar jag ett kinesiskt naturpreparat för humörsvängningarna speciellt vid pms. Känslokyla kommer inte bli bättre av magnesium tyvärr. Jag har haft adhd diagnos sedan barnsben, nästa gång jag ska till psykiatrin ska jag be om att få prova stömningsstabiliserande som komplement eller enskilt typ litium. de har sett i studier att det funkar bättre för många med adhd. 

• Freddie K

Jag tar Elvanse på morgonen och Magnesium på kvällarna. Jag sover lite bättre då, för den tar bort myrkrypningarna på mig. Just nu har jag ingen Elvanse kvar, för den har tagit slut så jag är lite känslig nu.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Elvanse och magnesium bra att ta tillsammans?