• Anonym (Vill inte va elak mot min kille)

Varför stör jag mig på min kille?

Är det hormonerna som spökar för egentligen gör han inget hemskt men jag är lättretlig och råkar starta gnabb trots att jag ej vill. Tips tack för jag vill inte förstöra vår relation

• Svar på tråden Varför stör jag mig på min kille?
  • Anonym (e)

kan vi få någon som helst info att gå på? hormoner alltid möjligt

Anonym (e) skrev 2025-02-14 20:26:42 följande:

kan vi få någon som helst info att gå på? hormoner alltid möjligt

Jag är gravid just nu, första trimestern. Känner själv att jag är väldigt krävande och får ?känsloutbrott? som jag dumpar på honom. Som tur är så är han tålmodig och lugn och stannar kvar. Jag vill bara inte vara elak mot honom och vill bli lugnare i mitt humör. Igår råkade jag säga lite saker som jag inte menade. Vet inte om en barnmorska kan vara till stöd. 
  • Anonym (Något annat som irriterar)

Är du konflikträdd i övrigt? Då blir det lätt sådär att man pyser ut aggression mot fel person, fel person men någon man är trygg med. Är du arg på någon annan än honom har du nog orsaken där.

Har gått i terapi för det där och parterapeuten kom rätt snabbt fram till att när jag är sur på jobbet, på en väninna, på något så håller jag god min där och skäller på min man istället. Det är ett toxiskt beteende men inte ovanligt tydligen.

• Anonym (Genetik)

Du är kvinna, dom är väl aldrig nöjda?

Anonym (Något annat som irriterar) skrev 2025-02-14 20:33:52 följande:

Är du konflikträdd i övrigt? Då blir det lätt sådär att man pyser ut aggression mot fel person, fel person men någon man är trygg med. Är du arg på någon annan än honom har du nog orsaken där.

Har gått i terapi för det där och parterapeuten kom rätt snabbt fram till att när jag är sur på jobbet, på en väninna, på något så håller jag god min där och skäller på min man istället. Det är ett toxiskt beteende men inte ovanligt tydligen.

Tack för intressanta synpunkter. Så kan det säkert vara. 
Svar på tråden Varför stör jag mig på min kille?