• hmm77

Någon som ha förslag på att få familjeliv bättre?

Snart kanske det är bättre att familjeliv ändrar namnet till problemliv? hehe

Jag personligen vill ta bort anonyma svar, tum funktionen och införa det tiktok har. Det menas att man helt enkelt kan inte publicera något otrevligt utan man kan uttrycka sig sin åsikt utan att vara elak. Full förståelse att man kan bli irriterad och arg.

Anledningen till dessa förslag är att fler ska känna att familjeliv ska vara mer en trevligsida mer än otrevlig. 

• Svar på tråden Någon som ha förslag på att få familjeliv bättre?
  • Anonym (Som vanligt - följ reglerna)

Håller inte med dig om tummar eller anonymitet.

Det senare vore väldigt dumt då många hade avstått från att skriva om känsliga ämnen om de inte fick vara fullt anonyma. Oanständiga PM är inte roligt att få.

Apropå detta så borde en regel vara att man vårdar sitt språk och inte är vulgär. Inte särskilt trivsamt att logga in på ett familjeforum och läsa rubriker med vulgära ord som syftar på kön eller sexuella akter. Finns tyvärr en del typer här som saknar allt vad socialt vett och etikett vill säga som inte fattar detta. 

Sen borde dessa typer bli bättre på att följa de regler som redan finns. I synnerhet detta med att man inte får ta till med personangrepp vilket jag sett många män göra. Att söka sexkont är inte tillåtet och den regeln bryter män varje dag typ. Att skriva sexnoveller eller skapa trådar där man enbart vill ha obscena svar att onanera till. Inte heller tillåtet men ändå ser jag det precis varje dag.

Om dessa otäcka typer slutar upp med att fördärva Familjeliv med dessa opassande trådar så slår jag vad om att även nertummarna försvinner. En bättre stämning bidrar man själv till genom att behandla både ett familjeform och dess medlemmar med vanlig respekt.

En grundregel jag läst från de ansvariga för Familjeliv är att man skriver på samma sätt här såsom man hade tilltalat främmande människor i riktiga livet.

I riktiga livet är det få män som är vulgära mot kvinnor i språk eller handling. Samma vett och etikett bör därmed visas även på ett onlineforum. Folk upphör inte att vara människor bara för att vi inte syns.

Korspost och upprepning av samma typ av trådar borde också tas i beaktning med lite strängare ögon av moderatorerna i min mening. 

En del typer här på forumet verkar lida av nåt slags tvångssyndrom som gör att de postar identiska trådar om och om igen. Tröttsamt för oss andra att klicka på en tråd bara för att se exakt samma tugg upprepas. 

Och rena trolltrådar borde tas bort omedelbart. Eller trådar med låg kvalitet. Jag föreslår att kategorin med ?sandlåda? tas bort helt eftersom jag själv vill se ett mer vuxet forum med vuxna diskussioner.

• Anonym (f)

Tycker du att du bidrar till en trevlig stämning på forumet?

Att missköta ett forum gör att ingen bryr sig om nettikett för trollen "vinner" jämt

• Anonym (De får inte äta grapefrukt)

Äh, lägg in BankID för inlogg med obligatorisk flaggning av kön vid varje inlägg så ska vi nog se vilka som kan bete sig och inte.

• Tyra myra
    Anonym (Som vanligt - följ reglerna) skrev 2025-02-15 15:59:44 följande:

Korspost och upprepning av samma typ av trådar borde också tas i beaktning med lite strängare ögon av moderatorerna i min mening. 

En del typer här på forumet verkar lida av nåt slags tvångssyndrom som gör att de postar identiska trådar om och om igen. Tröttsamt för oss andra att klicka på en tråd bara för att se exakt samma tugg upprepas. 

Och rena trolltrådar borde tas bort omedelbart. Eller trådar med låg kvalitet. Jag föreslår att kategorin med ?sandlåda? tas bort helt eftersom jag själv vill se ett mer vuxet forum med vuxna diskussioner.

Problemet med ditt resonemang är att flera olika personer kan ha liknande problem. Alla måste väl få ta upp sina frågor utan att först lusläsa hela forumet efter en en tråd som tar upp liknande frågor. 

Det är inte för läsarnas skull trådar skapas utan för trådskaparens.  Vad som är trolltrådar och inte är helt omöjligt att avgöra. Har sett hur helt seriösa TS blivit anklagade för att vara troll av den enkla anledningen att tråden i passade läsaren.

Har ett exempel på en medelålders kvinna som hade frågor om hur sexlivet efter klimateriet.  Hon blev anklagad för att vara man och troll.

Själv har jag också blivit anklagad för att vara man och kanske troll.  

Det är helt upp till dig själv vad och vilka trådar du vill läsa.  Låt bli att läsa om ämnen du inte är intresserad av,

Vad tycker du kännetecknar trådar av god resp dålig kvalitét ?  Är det språket eller ämnet du avser?  Som jag ser det finns de största avarterna hos de som svarar och gör inlägg i trådarna, inte hos trådarna som sådana.
  • Anonym (Anonym)

Tummarna struntar jag i egentligen, folk kan tumma ner och upp bryr mig inte men att kunna vara anonym tycker jag är bra. Finns många som vill starta känsliga trådar men anonymt och få hjälp/råd. Annars skulle de kanske inte våga.

• Anonym (EerinMagga)

Det som behövs är fler medlemmar och fler olika synsätt och infallsvinklar. Förutom det behövs bättre administrering av enskilda medlemmars vendettor. Kanske går att förbättra med hjälp av omstrukturering och marknadsföring.

• Tyra myra
    Anonym (Som vanligt - följ reglerna) skrev 2025-02-15 15:28:31 följande:

Håller inte med dig om tummar eller anonymitet.

Det senare vore väldigt dumt då många hade avstått från att skriva om känsliga ämnen om de inte fick vara fullt anonyma. Oanständiga PM är inte roligt att få.

Apropå detta så borde en regel vara att man vårdar sitt språk och inte är vulgär. Inte särskilt trivsamt att logga in på ett familjeforum och läsa rubriker med vulgära ord som syftar på kön eller sexuella akter. Finns tyvärr en del typer här som saknar allt vad socialt vett och etikett vill säga som inte fattar detta. 

Sen borde dessa typer bli bättre på att följa de regler som redan finns. I synnerhet detta med att man inte får ta till med personangrepp vilket jag sett många män göra. Att söka sexkont är inte tillåtet och den regeln bryter män varje dag typ. Att skriva sexnoveller eller skapa trådar där man enbart vill ha obscena svar att onanera till. Inte heller tillåtet men ändå ser jag det precis varje dag.

Om dessa otäcka typer slutar upp med att fördärva Familjeliv med dessa opassande trådar så slår jag vad om att även nertummarna försvinner. En bättre stämning bidrar man själv till genom att behandla både ett familjeform och dess medlemmar med vanlig respekt.

En grundregel jag läst från de ansvariga för Familjeliv är att man skriver på samma sätt här såsom man hade tilltalat främmande människor i riktiga livet.

I riktiga livet är det få män som är vulgära mot kvinnor i språk eller handling. Samma vett och etikett bör därmed visas även på ett onlineforum. Folk upphör inte att vara människor bara för att vi inte syns.

Håller helt med dig. Det vore mycket trevligare om alla beter sig som folk här på forumet.  Man kan ju själv undvika de trådar man tycker är provocerande men man kan inte undvika de elaka och ibland rent ondsinta inlägg och citeringar som görs i egna trådar. 

Mindre elakheter helt enkelt
  • Anonym (f)

Vad sägs som en automatisk varning för meningslösa chatgpt-svar?

Tyra myra skrev 2025-02-15 16:27:44 följande:
    Problemet med ditt resonemang är att flera olika personer kan ha liknande problem. Alla måste väl få ta upp sina frågor utan att först lusläsa hela forumet efter en en tråd som tar upp liknande frågor. 

Det är inte för läsarnas skull trådar skapas utan för trådskaparens.  Vad som är trolltrådar och inte är helt omöjligt att avgöra. Har sett hur helt seriösa TS blivit anklagade för att vara troll av den enkla anledningen att tråden i passade läsaren.

Har ett exempel på en medelålders kvinna som hade frågor om hur sexlivet efter klimateriet.  Hon blev anklagad för att vara man och troll.

Själv har jag också blivit anklagad för att vara man och kanske troll.  

Det är helt upp till dig själv vad och vilka trådar du vill läsa.  Låt bli att läsa om ämnen du inte är intresserad av,

Vad tycker du kännetecknar trådar av god resp dålig kvalitét ?  Är det språket eller ämnet du avser?  Som jag ser det finns de största avarterna hos de som svarar och gör inlägg i trådarna, inte hos trådarna som sådana.
    En del trådar har ett identiskt innehåll med exakt samma språkstil och exakt samma frågor. Där tycker jag det hela blir ganska uppenbart. 

Och för mig är de rena onanitrådarna också ganska uppenbara. Det märks på både språk och frågeställningar när en man enbart söker obscena svar och har noll intresse för en seriös diskussion. De flesta såna trådar blir också raderade tack och lov. Även moderatorerna verkar begripa skillnaden där vilket är bra.

Nej, jag kommer inte att ignorera trådar där vissa män bryter mot reglerna och behandlar andra medlrmmar respektlöst. Detta vore oansvarigt då det gör att fler män fortsätter med sitt nedriga beteende och frodas på forumet. 

Ja, språkbruk och ämnesval vittnar rätt tydligt om trådens kvalitet och huruvida tråden och dess skapare är seriös eller inte.
Svar på tråden Någon som ha förslag på att få familjeliv bättre?