Tyra myra skrev 2025-02-15 16:27:44 följande:
Problemet med ditt resonemang är att flera olika personer kan ha liknande problem. Alla måste väl få ta upp sina frågor utan att först lusläsa hela forumet efter en en tråd som tar upp liknande frågor.
Det är inte för läsarnas skull trådar skapas utan för trådskaparens. Vad som är trolltrådar och inte är helt omöjligt att avgöra. Har sett hur helt seriösa TS blivit anklagade för att vara troll av den enkla anledningen att tråden i passade läsaren.
Har ett exempel på en medelålders kvinna som hade frågor om hur sexlivet efter klimateriet. Hon blev anklagad för att vara man och troll.
Själv har jag också blivit anklagad för att vara man och kanske troll.
Det är helt upp till dig själv vad och vilka trådar du vill läsa. Låt bli att läsa om ämnen du inte är intresserad av,
Vad tycker du kännetecknar trådar av god resp dålig kvalitét ? Är det språket eller ämnet du avser? Som jag ser det finns de största avarterna hos de som svarar och gör inlägg i trådarna, inte hos trådarna som sådana.
En del trådar har ett identiskt innehåll med exakt samma språkstil och exakt samma frågor. Där tycker jag det hela blir ganska uppenbart.
Och för mig är de rena onanitrådarna också ganska uppenbara. Det märks på både språk och frågeställningar när en man enbart söker obscena svar och har noll intresse för en seriös diskussion. De flesta såna trådar blir också raderade tack och lov. Även moderatorerna verkar begripa skillnaden där vilket är bra.
Nej, jag kommer inte att ignorera trådar där vissa män bryter mot reglerna och behandlar andra medlrmmar respektlöst. Detta vore oansvarigt då det gör att fler män fortsätter med sitt nedriga beteende och frodas på forumet.
Ja, språkbruk och ämnesval vittnar rätt tydligt om trådens kvalitet och huruvida tråden och dess skapare är seriös eller inte.