• Anonym (Rut)

Arbetsintervju inom administration personlighetstest

Kallad på intervju till administratör har en undran ifall man får göra personlighetstest ? Vad inkluderar detta för frågor?😄

• Svar på tråden Arbetsintervju inom administration personlighetstest
  • Anonym (Det beror)

Hej :) 

Det beror på. Är det en administrativ tjänst i ledningsorganisation (i stab, administrativt stöd mot chefstjänster osv) så brukar det ingå personlighetstester. 

Är det en administrativ tjänst "på golvet" så är det mer sällan personlighetstester.

• Anonym (C)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-18 00:20:54 följande:
    Arbetsintervju inom administration personlighetstest

Kallad på intervju till administratör har en undran ifall man får göra personlighetstest ? Vad inkluderar detta för frågor?😄

`Vad säger de när du frågar om upplägget på intervjun?
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Det beror) skrev 2025-02-18 08:20:04 följande:

Hej :) 

Det beror på. Är det en administrativ tjänst i ledningsorganisation (i stab, administrativt stöd mot chefstjänster osv) så brukar det ingå personlighetstester. 

Är det en administrativ tjänst "på golvet" så är det mer sällan personlighetstester.

Hej! Det är i bemanningsenhet på kommunal verksamhet 🙂
  • Anonym (Rut)
    Anonym (C) skrev 2025-02-18 08:39:13 följande:
    `Vad säger de när du frågar om upplägget på intervjun?
    Kvinnan jag prata med sa bara att jag är välkommen på intervju och jag glömde faktiskt fråga 🙂
  • Anonym (C)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-18 08:55:40 följande:
    Kvinnan jag prata med sa bara att jag är välkommen på intervju och jag glömde faktiskt fråga 🙂
    Ring och fråga då, vilka du ska träffa, hur lång tid, om du ska ta med något, eventuella tester
Svar på tråden Arbetsintervju inom administration personlighetstest