Så less på den kommunala förskolan
Jag har flera barn i förskoleåldern och är bara så hjärtligt less på den kommunala förskolan.
Det är så många fina ord om läroplanens alla steg, men det verkar ju som varenda krona inom kommunen gått dit och till administration så att personaltätheten gått i backen istället. Så få personal på förskolan att massor av onödiga konflikter uppstår mellan barnen som inte hinner tas tag i. Barn som gör sig illa för att ingen personal hinner fram i tid. Barn som inte blir tröstade för att ingen fler hand finns att hålla i.
Jag är SÅ LESS. Det känns ärligt talat uselt att lämna mina barn hit. Vi pusslar nu hemma och jobbar på kvällar, helger och nätter för att kunna ha barnen så kort som det bara går på förskolan, just eftersom det inte känns bra.
Jag är verkligen ledsen - jag bryr mig mer om att mina barn ska ha nog med vuxna att kunna lära känna och hitta trygghet hos när jag inte är där än att man ska följa en läroplan från 1,5-2 års ålder för att kunna redovisa exakt vilka steg och mål man uppfyllt inom den uppåt i någon förvaltning.
Vad gör man?