• Anonym (Gravid)

Gravid i v 7, inga symtom??

Är det vanligt? Jag hade halsbränna i v 5. Luktsinnet var väldigt starkt i början, inte lika mkt nu eller så har jag vant mig, vet inte. Hade stort sötsug då men inte lika mkt nu  

Känner mig väldigt trött, både då och nu och kan bli lite andfådd. Åksjuk i bil och buss. Kan få huvudvärk fram i pannan , vet inte om det är ett symtom. Har humörsvängningar men det har jag oavsett graviditet eller inte. Första gången jag är gravid. Mina bröstvårtor är större än vanligt så det är väl ett syntom antar jag? på film brukar de ju kräkas mycket men det har jag inte gjort. Jag försöker att äta lite och ofta för att inte bli illamående.

Är det jag beskriver normalt i vecka 7 eller borde jag känna mer?

• Svar på tråden Gravid i v 7, inga symtom??
  • Anonym (Nu eller aldrig)

Alla graviditeter är olika, jag har 2 barn och mådde aldrig illa. Hade knappt några symptom alls med min första. Bara ömma bröst och förändrat luktsinne i början. Fick lite foglossning i slutet med andra barnet, men minns inte att jag hade ömma bröst eller förändrat luktsinne då alls. Kort sagt tror jag inte det finns några "borden" i hur man mår i en graviditet eller vilka symptom man har. Det är högst individuellt och skiljer sig även från graviditet till graviditet hos samma kvinna :)

• Anonym (que)

Du beskriver ju massor av symtom.

Men blev mest trött och lätt illamående tycker jag.

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Nu eller aldrig) skrev 2025-02-18 11:44:52 följande:

Alla graviditeter är olika, jag har 2 barn och mådde aldrig illa. Hade knappt några symptom alls med min första. Bara ömma bröst och förändrat luktsinne i början. Fick lite foglossning i slutet med andra barnet, men minns inte att jag hade ömma bröst eller förändrat luktsinne då alls. Kort sagt tror jag inte det finns några "borden" i hur man mår i en graviditet eller vilka symptom man har. Det är högst individuellt och skiljer sig även från graviditet till graviditet hos samma kvinna :)

Okej! Så det är vanligt att luktsinnet inte är lika starkt som det är precis i början? Men folk har kanske olika symtom och upplevelser. Kan huvudvärk vara ett symtom? 

tack för din lugnande kommentar 

• Anonym (Gravid)
    Anonym (que) skrev 2025-02-18 12:04:22 följande:

Du beskriver ju massor av symtom.

Men blev mest trött och lätt illamående tycker jag.

Okej ja tröttheten är väl mitt tydligaste symtom då. har varit lätt illamående vid ett par tillfällen men inte så att jag kräkts. Och jag ser att mina bröstvårtor är större. Själva brösten är typ likadana som innan haha
  • Anonym (Nu eller aldrig)

Huvudvärk är ett vanligt symptom vad jag förstår :)

• Anonym (que)
    Anonym (Gravid) skrev 2025-02-18 12:44:55 följande:
    Okej ja tröttheten är väl mitt tydligaste symtom då. har varit lätt illamående vid ett par tillfällen men inte så att jag kräkts. Och jag ser att mina bröstvårtor är större. Själva brösten är typ likadana som innan haha
    Ja men det är ju symtom!!!

(I mitt förra inlägg skulle det stå: "man blev mest trött och lätt illamående..". Man är i detta fall JAG. Och du kände ju ännu fler symtom än jag :)
Svar på tråden Gravid i v 7, inga symtom??