• Anonym (Lite orolig)

Varningstecken?

hej!
    jag dejtar en man nu, vi har dejtat i några månader och jag gillar honom. han har festat rätt rejält i sina dagar, varit aktiv musiker och har ett umgänge därefter kan jag känna. det är lite röjigt ibland. Mina kretsar är mycket mer präktiga så att säga. Men det  han är en härlig och fin person och herrrgud, i denna åldern har man ju levt liksom. men jag har reagerat på att han har berättat att han använt droger frekvent, fram tills han var ca 30, nu är han 47 Och har lagt det bakom sig. Jag är Fine med det, men plötsligt kom det upp når Han berättade om ett reseminne från en resa för dem år sedan, att han och kompisarna tog kokain lite spontant. Med andra ord var det inte 17 år sedan sist och något som
    berkar ha skett väldigt spontant och lätt. "Bara en kul grej" liksom. Jag börjar faktiskt reagera på lite sånthär som poppar upp, men då har jag å andra sidan  levt i en helt Annan värld. Är det bara jag som reagerar på att det känns gränslöst? kokain liksom...
  • Svar på tråden Varningstecken?
  • Lynx123

Absolut ett varningstecken. För mig är det faktumet att han beskrev det som en kul grej som är allra mest problematiskt. 

Med ett sådant leverne finns dessutom risken att han är en mansbebis...

• Anonym (missbruk)

Låter som missbrukartendenser. Dra dig ur innan du hamnar i nåt medberoendeträsk.

Seriöst hur många röjer med sina polare frekvent när de är 47 år?

Och som du säger så har han ju inte lämnat drogerna bakom sig.

• TL12

kan vara att han berättar lite då och då så att det blir en vardag för dig snart. Vill du ha ett party liv eller något annat , bara du kan svara på det 
    Men oftast så brukar det vara mkt mer än vad man berättar , speciellt i början av en relation 

• Anonym (Lite orolig)

Nej, ju mer jag tänker på det känns allt väldigt opålitligt och gränslöst.
    även om det var några år sedan så var det ju avsevärt kortare tid än vad han först sa. Och han var liksom 40 år, ingen ungdom. 

• Anonym (missbruk)
    Anonym (Lite orolig) skrev 2025-02-19 07:20:53 följande:

Nej, ju mer jag tänker på det känns allt väldigt opålitligt och gränslöst.
    även om det var några år sedan så var det ju avsevärt kortare tid än vad han först sa. Och han var liksom 40 år, ingen ungdom. 

TS - dra dig ur innan du blir för indragen i detta.
Svar på tråden Varningstecken?