Hormonellt kaos, graviditet, mens?! Den eviga frågan
Hej hallå! Jag slutade med p-piller någon gång i januari.
1 februari hade jag en fruktansvärd smärta, som om någon skar i mig, från magen och nedåt. Jag tog sedan ett ägglossningstest och smärtan som släppte senare blev då mer logisk.
8 februari dvs exakt en vecka senare började jag kräkas, hela veckan ut. Det var oftast under förmiddagar och sena kvällar. Kräktes aldrig av smärta, och det var liksom inga stora mängder haha. Det var inga måltider som "kom ut". Hade även ett konstant ihållande illamående, och smärta som kändes när jag tryckte på både högra och vänstra sidan av magen (en smärta som fortfarande är kvar nu 19 februari)
Det kändes först främst på högra sidan av magen, men märkte sedan att jag hade ont på exakt samma punkt fast på vänstra sidan, strax nedanför naveln. Smärtan gick sedan nedåt och kändes precis på gränsen mellan mage och underliv.
Annars mådde jag bra, förutom en enorm trötthet. Jag kunde gå och röra mig utan problem - smärtan var och är mest vid beröring, och hungern höll i sig trots illamående.
13 februari fick jag tid hos vårdcentralen. De tog både blodprov och urinprov, och gjorde en gynekologisk undersökning, men kunde inte se mer än "blodblandat sekret" vilket då antogs vara en kommande mens enligt VC - och mina värden var stabila.
15 februari var ungefärlig tid för beräknad (icke haha) mens, jag kräktes sista gången den dagen och fick i stället bruna flytningar. Det började som små fläckar, och blev sedan en större mängd fram till dagen efter. Sedan upplever jag att mängden minskade. Fram till i dag är flytningarna typ borta? Men ingen mens, och inget plus.
Min fundering är bara, även om vårdcentralen inte såg något, så blir man ju liksom nojig ändå: Har jag haft en ?normal? period efter avslut med p-piller och med ägglossning? Eller är något kaosigt med kroppen? Har någon mer levt igenom detta?