• Anonym (Asp.)

Sexlust Autism/Aspergerer

Hur ser ditt sexliv ut?
    Är du i en relation? Hur länge?
    Är du man eller kvinna? Har din partner Autism? 
    Är det svartvitt, samma sak varje gång, eller avslappnat och varierat?

• Svar på tråden Sexlust Autism/Aspergerer
  • Anonym (Aise)

Autismliknande tillstånd. Ingen romantisk relation och har heller aldrig haft. Ej varit på dejter och sånt heller. Medelålders och känner inte så mycket, mer än de dagar i menscykeln då man är som mest fertil. Då känns det hela tiden nästan. 

Vill inte träffa någon med autism p.g.a. dåliga erfarenheter av såna personer. 

• Anonym (Autism och adhd)

Har levt i en relation de senaste 7 åren med en man som är autistisk och har adhd.
    Sexlivet fungerar bra, jag har sagt hur jag vill ha det och han har lyssnat på det.
    I vårt fall så kunde han lätt missa förspel så där fick jag muntligt tala om att det behövdes,  nu missas det aldrig för då blir det inget.
    Sexet är på hans villkor, vill inte han så blir det inget.
    Vi har det ca 2-3 ggr i veckan.
    Variation är inte aktuellt förutom om han druckit.

Min tidigare man hade autism och hade sex som specialintresse. Där var det variation och experimenterande delux.

Så det är nog individiäuellt

• Freddie K

Jag har Asperger och inte haft någon relation på snart 10 år nu. Det är på både gott och ont, men jag saknar det fysiska. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (eli)

Kvinna, diagnoserad sedan tonåren, har relation sedan drygt två år tillbaka med en man som inte har någon autismdiagnos men adhd. Vi har sex minst en gång om dagen och det varierar om det är lugnt eller vilt. Men jag har en sensorisk överkänslighet och kan ibland tycka att viss typ av beröring är jätteobehaglig och han tar hänsyn till det. Ibland kan jag t ex bli jättekittlig eller få panik om jag känner att jag inte kan röra mig fritt.

• Anonym (.)

även om sexet är rätt lika behöver det ju inte vara något annat än avslappnat

Har inget sexliv numera men av andra orsaker än ASD, inga problem med variation

Svar på tråden Sexlust Autism/Aspergerer