• Anonym (Frustrerad tjej)

Nykära utan massa sex - frustrerad!

Hej,
    Jag och min pojkvän är precis i början av vårt förhållande (4 månader). Vi trivs verkligen ihop på alla plan; humor, kommunikation, intressen och värderingar ? allt klickar!
    Men nu till sexet: Vi har inte sex ofta, men när vi har det är det bra. Han är den ende som har gett mig fontänorgasm flera gånger på rad och har fått mig att våga experimentera inom sex.
    Men till saken: De senaste veckorna ligger vi bara och myser. Jag blir då väldigt kåt, men han tar inte steget vidare och initierar sex. Vi bara myser. Han säger att han aldrig har haft den fysiska närvaron med någon innan, att bara kunna ligga och kramas och njuta av det. Jag känner såklart likadant, men blir även frustrerad för jag är ju kåt!
    Jag tog upp detta med honom, att jag saknar hans hunger efter sex och är rädd för att han inte attraheras av mig. Han säger då att han är kär i mig och att jag ska vara lugn ? vi kommer att ha underbart sex, sex som kommer att blomma ut till något riktigt bra.
    Detta fick mig att reagera ? vad menar han med att vi ?kommer att ha bra sex??
    I tidigare förhållanden har det räckt med att kela för att killen ska bli hård och vilja ha sex. Min nuvarande blir inte hård. Jag får heller inte suga av honom när jag vill. Jag har frågat om han tycker jag är dålig och därför inte får suga, men då säger han nej, att jag är riktigt bra, men att han är rädd att komma för fort.
    Vad är grejen? Här har jag träffat min drömman och jag vill slita av hans kläder och vara intim, men han vill istället mysa!
    Är det någon som har varit med om liknande? Finns det någon man här som kan förklara för mig vad som kan orsaka hans beteende? Han är dessutom mycket mer sexuellt erfaren än jag.
  • Svar på tråden Nykära utan massa sex - frustrerad!
  • Anonym (A)

Känns som att det ligger något annat bakom. Man kan ju ha både och, dvs både mys utan sex och mys med sex. 

Jag hade tagit upp det, och bett om en rimlig förklaring, för jag hade inte köpt den han gett dig. Får du inte det, så lämna. 

• Anonym (Anonym)

Är ni fortfarande tillsammans? Hur har erat sexliv sett ut på senaste tid? Har det blivit bättre och har han tagit mer initiativ?
    Jag är befinner mig själv i exakt samma situation som du gör och det gör mig galen, vi har varit tillsammans i drygt 7 månader nu och vårat sex är underbart när vi väl har sex, men på senaste tid så har det varit väldigt lite av det och han säger alltid när jag ifrågasätter han detta att han älskar mig och att jag är konstig som börjar tänka på ?dumma tankar? och de tankar jag får upp är att han slutat attraheras av mig eller att jag gör något som är dåligt, men det är tydligen inte alls så. Är fett grinig varje dag eftersom jag har mina behov som inte blir uppfyllda av mannen som jag älskar. inte nog med det, jag är gravid med denna man också vilket gör mina begär ännu mer intensiva. behöver mer svar angående detta också.

• Anonym (Anonym)

Är ni fortfarande tillsammans? Hur har erat sexliv sett ut på senaste tid? Har det blivit bättre och har han tagit mer initiativ?
    Jag är befinner mig själv i exakt samma situation som du gör och det gör mig galen, vi har varit tillsammans i drygt 7 månader nu och vårat sex är underbart när vi väl har sex, men på senaste tid så har det varit väldigt lite av det och han säger alltid när jag ifrågasätter han detta att han älskar mig och att jag är konstig som börjar tänka på ?dumma tankar? och de tankar jag får upp är att han slutat attraheras av mig eller att jag gör något som är dåligt, men det är tydligen inte alls så. Är fett grinig varje dag eftersom jag har mina behov som inte blir uppfyllda av mannen som jag älskar. inte nog med det, jag är gravid med denna man också vilket gör mina begär ännu mer intensiva. behöver mer svar angående detta också.

• Anonym (Vega)

Detta låter mycket märkligt?. mycket märkligt! Jag känner inte en karl som skulle bete sig så.

• Anonym (Dealbreaker?)

Hade ett ex som inte heller var sugen sarskilt ofta. Han skyllde pa att det var stressigt pa jobb, maste varva ner, trott osv. men det visade sig att han hade spelmissbruk och standigt var orolig och stressad over alla pengar han spelat bort och var skyldig folk. 
    Nu ar det saklart inte spelmissbruk som ligger bakom din partners nedsatta drift, men det kan ju vara annat han ar oroad eller stressad over.
    Eller sa kan det vara sa pass enkelt att han hittat ratt och numera inte behover prestera som en tjur for att imponera pa sin tjej, utan ni kan bara chilla med varandra, sakra pa varandras karlek, utan att behova prestera. 
    Det ar bara han som kan svara pa varfor det ar som det ar. Nar han val svarat ar det ditt val om du kan tanka dig att leva sahar eller inte. For vissa blir det en dealbreaker om inte sexet funkar (olika behov).

• honkie

Angående fontänorgasmerna, vet du med säkerhet att han försöker ge dig dem? Eller kommer de utan att han styr?
    För det är urin som sprutar ut och han kanske tycker det är lite ofräscht

• Anonym (ABC)
    honkie skrev 2025-05-06 18:19:42 följande:

Angående fontänorgasmerna, vet du med säkerhet att han försöker ge dig dem? Eller kommer de utan att han styr?

Då borde han öppna munnen och säga nåt.
  • Balkongsong89

Det finns nog anledningar men synd att ni inte kommunicerar om det öppet. 

Har han kommit för fort några ggr och har du haft en negativ reaktion på det? 
    Har du tagit initiativ till sex på olika sätt? Muntligt, Klä av, händer, fysiskt med dina privata delar? 

En annan sak kan vara att sex är för bra varje gång. Vad menar jag med det? Jo t.ex. att man har sex i 90 minuter och knullar tills man är helt slut och du har kommit 5-6 ggr varje gång. Såna sex är amazing men om det blir så varje gång så skapar man också en vana av hög standard och hård ansträngning. Det kan leda till att man skapar en lite tröskel i vardagen när man ofta är trötta och inte har tillräckligt med energi för sånt. 

Då kan det hjälpa att fylla på med några snabbisar på vardagar och kanske spara de långa underbara sessionerna till helger t.ex. 

Det kan också vara så att han är en person som har relativt låg sex lust allmänt. 
    Inte bara tjejer som kan ha lägst lust i relationer alltid. Precis som det finns tjejer som enbart vill ha sex 1 gång i månaden eller inte alls, asexuella. Finns killar som är likadana. Precis som det finns freaks hos båda könen som vill 8 ggr om dagen :P 

En annan grej som kan vara bra är att ta reda på vad han faktiskt tänder på? 
    Och då menar jag lite mer på djupet än allmänt. Försök djupdyka i hans smak lite som kanske inte framgår förens man är bekväm med något att dela med sig av. 
    Då kan du hitta saker som är unikt för hans lust och passion vilket du kan använda av för att skapa mer lust för sex. 

Hoppas något av detta hjälper :)

• Anonym (Huuu)

Vilket är fullt begripligt.
  • Balkongsong89

Det är inte 100% urin som sprutar ut. Det är från ett annat ställe i närheten av blåsan. Många ggr kan det vara en del urin på köpet men det kan skilja väldigt mycket mellan olika personer. Allt från knappt något till en hel del. 
    Finns även fontänorgasmer som är krämiga och har en konsistens som inte alls har urin i sig alls. 

Sen om det är begripligt att man tycker det är ofräscht. Allt är begripligt, vissa tycker det är ofräscht andra tycker det är det mest tändande som finns. Som med allt annat så beror det på vem man är med. Man bör kanske inte ta för givet att ens partner gillar det däremot. Sånt tycker jag man ska prata om i relationer.
  • Anonym (Diplomaten)

Människor har olika behov av sex och närhet. Ni får förhandla om det, se om det går att hitta en kompromiss som fungerar för båda. Annars får antingen svälja förtreten och nöja dig med det du får av honom, eller lämna.

• Anonym (Kommer bli bra)

Eftersom många kvinnor tröttnar på sex så borde detta vara ett bra upplägg i längden.

• Anonym (Huuu)
    Anonym (Kommer bli bra) skrev 2025-05-10 08:22:50 följande:

Eftersom många kvinnor tröttnar på sex så borde detta vara ett bra upplägg i längden.

Att man tröttnar på sex beror på att män är för egoistiska.

Jag har alltid varit den som tröttnar i alla mina förhållanden. Fram tills nu, och det beror på att min underbara man (inte gifta som i "man" dock) inte vill ha sex i tid och otid och att han verkligen bryr sig om min njutning lika mycket som sin egen. Hinner jag inte komma under själva samlaget så hjälper han mig 100% av gångerna efter att han kommit. Dock är jag en av den lyckliga minoritet som kan komma av endast penetration.
  • Tom Araya

Jag får intrycket av att du vill at han initierar sex, annars blir det inget.
    Varför tar du inte mer ansvar själv?

• honkie
    Balkongsong89 skrev 2025-05-09 17:33:13 följande:
    Det är inte 100% urin som sprutar ut. Det är från ett annat ställe i närheten av blåsan. Många ggr kan det vara en del urin på köpet men det kan skilja väldigt mycket mellan olika personer. Allt från knappt något till en hel del. 
    Finns även fontänorgasmer som är krämiga och har en konsistens som inte alls har urin i sig alls. 

Sen om det är begripligt att man tycker det är ofräscht. Allt är begripligt, vissa tycker det är ofräscht andra tycker det är det mest tändande som finns. Som med allt annat så beror det på vem man är med. Man bör kanske inte ta för givet att ens partner gillar det däremot. Sånt tycker jag man ska prata om i relationer.
    Det kommer från urinblåsan.
    Ingen annan körtel kan innehålla/producera den mängden vätska. Det kommer dessutom från urinrörer
  • Anonym (Mging)

Jag är i ett förhållande sedan lång tid tillbaka och vi har inte npgonsin haft sex särskilt ofta. Det tog två månader innan vi faktiskt hade riktigt sex från der att vi blev tillsammans och det flrsta året hade vi sex färre än tio gånger sedan har det blivit mer sällan. Nu är det inte ens en gån per år. Man vänjer sig . Klart man önskar att det vore oftare men det funkar. Jag tror det är mer vanligt än man tror. Jag har faktiskt aldrig varit i en relation dör man haft sex varje becka eller ens varje månad.och jag tror att det är så det blir om man är lite lygörd mot kvinnan

• Anonym (Samma)

Jag är i samma sits, är sugen hela tiden... Har varit ihop 1,5 år och jag känner mig fortfarande nykär.
    I våran situation så äter han medicin som gör att lusten försvinner, även om jag inte godtar fullt ut att det bara är den som ställer till det. Ibland har han bestämt sig för att han vill ha sex, och då har vi haft det. Och han har ju tagit medicinen även dessa dagar...

• Anonym (f)
    Anonym (Mging) skrev 2025-05-18 04:45:23 följande:

Jag är i ett förhållande sedan lång tid tillbaka och vi har inte npgonsin haft sex särskilt ofta. Det tog två månader innan vi faktiskt hade riktigt sex från der att vi blev tillsammans och det flrsta året hade vi sex färre än tio gånger sedan har det blivit mer sällan. Nu är det inte ens en gån per år. Man vänjer sig . Klart man önskar att det vore oftare men det funkar. Jag tror det är mer vanligt än man tror. Jag har faktiskt aldrig varit i en relation dör man haft sex varje becka eller ens varje månad.och jag tror att det är så det blir om man är lite lygörd mot kvinnan

Jag har bara varit i relationer där man har det nästan varje dag, möjligen inte som högravid eller nyförlöst eller väldigt trött.

Inledningen av mina relationer har vi haft sex flera gånger om dagen. Detta har varit två långa relationer.
Svar på tråden Nykära utan massa sex - frustrerad!