• Anonym (Inte äckligt längre för någon.)

Skulle ni då vara för legalisering av sexköp?

Om det inte skulle vara ev äckligt att sälja sex, skulle ni då kunna tänka er att sexköp då skulle bli lagligt att köpa i Sverige.

• Svar på tråden Skulle ni då vara för legalisering av sexköp?
  • Anonym (Ronny)

Nej. Jag har svårt att se att sexarbetare inte blir utnyttjade och far illa både fysiskt och psykiskt.

• Anonym (T)

Äckligt? Hurdå?

Om det inte var vanligt som självskadebeteende eller något tjejer ofta luras in i så hade sexhandel varit okej, enligt mig. Men det har ju inget med äckel att göra utan går mycket djupare än så.

Sedan är det ju inte heller säkert att ett förbud egentligen har de effekter man önskar. Det är mycket möjligt att det skulle vara lättare att hjälpa tjejerna om sexhandel var laglig och skedde mer öppet. Men återigen så handlar det om något mycket viktigare än eventuella känslor av äckel.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Nej, aldrig i livet. Jag känner en polis som arbetar med prostitution i Stockholm. Det handlar om trafficking och grovt utnyttjande. Män som går till prostituerade är världens avskum. 

• Anonym (U)
    Anonym (Inte äckligt längre för någon.) skrev 2025-02-20 18:52:55 följande:
    Skulle ni då vara för legalisering av sexköp?

Om det inte skulle vara ev äckligt att sälja sex, skulle ni då kunna tänka er att sexköp då skulle bli lagligt att köpa i Sverige.

Äckligt?
    Ska det ordet användas i sammanhanget överhuvudtaget så gäller det torskar, alltså de som köper sex..
  • Anonym (d)
    Anonym (U) skrev 2025-02-20 19:30:56 följande:
    Äckligt?
    Ska det ordet användas i sammanhanget överhuvudtaget så gäller det torskar, alltså de som köper sex..
    Skulle säga att det är lika äckligt från båda håll.
  • Anonym (U)
    Anonym (d) skrev 2025-02-20 19:32:21 följande:
    Skulle säga att det är lika äckligt från båda håll.
    Ska ordet användas överhuvudtaget i sammanhanget  så kommer de som säljer inte närheten av hur äckliga de är som köper.
    Men, det är inte särskilt belysande överhuvudtaget.
  • Anonym (d)
    Anonym (U) skrev 2025-02-20 19:37:27 följande:
    Ska ordet användas överhuvudtaget i sammanhanget  så kommer de som säljer inte närheten av hur äckliga de är som köper.
    Men, det är inte särskilt belysande överhuvudtaget.
    Jag sa min åsikt i frågan.

JAG tycker de är lika äckliga båda två.
  • Anonym (U)
    Anonym (d) skrev 2025-02-20 19:49:36 följande:
    Jag sa min åsikt i frågan.

JAG tycker de är lika äckliga båda två.
    Ja. Vad gör de som säljer lika äckliga som dr som köpet? Enligt din åsikt.
  • Anonym (En kille)

NEJ! Sexköp ska AVKRIMINALISERAS. Och inget annat.

Mvh sexarbetare. 

Svar på tråden Skulle ni då vara för legalisering av sexköp?