Skulle ni då vara för legalisering av sexköp?
Om det inte skulle vara ev äckligt att sälja sex, skulle ni då kunna tänka er att sexköp då skulle bli lagligt att köpa i Sverige.
Om det inte skulle vara ev äckligt att sälja sex, skulle ni då kunna tänka er att sexköp då skulle bli lagligt att köpa i Sverige.
Nej. Jag har svårt att se att sexarbetare inte blir utnyttjade och far illa både fysiskt och psykiskt.
Äckligt? Hurdå?
Om det inte var vanligt som självskadebeteende eller något tjejer ofta luras in i så hade sexhandel varit okej, enligt mig. Men det har ju inget med äckel att göra utan går mycket djupare än så.
Sedan är det ju inte heller säkert att ett förbud egentligen har de effekter man önskar. Det är mycket möjligt att det skulle vara lättare att hjälpa tjejerna om sexhandel var laglig och skedde mer öppet. Men återigen så handlar det om något mycket viktigare än eventuella känslor av äckel.
Nej, aldrig i livet. Jag känner en polis som arbetar med prostitution i Stockholm. Det handlar om trafficking och grovt utnyttjande. Män som går till prostituerade är världens avskum.
NEJ! Sexköp ska AVKRIMINALISERAS. Och inget annat.
Mvh sexarbetare.