• Anonym (?)

Hur kommer det sig att många vill bo i Sverige trots allt som händer?

Hur kommer det sig att höginkomsttagare och även många andra vill bo i Sverige? 

Många vill invandra hit dessutom. 

Trots allt hemskt som händer. 

• Svar på tråden Hur kommer det sig att många vill bo i Sverige trots allt som händer?
  • Anonym (Boende)

Vad är allt som händer?
    Var skulle vi bo istället.
    USA
    Gasa
    Spanien?

• Egon den stora

Alla som försöker få Sverige att framstå som ett uland borde resa mer och lära känna människor från andra länder. Förmodligen räknar dom en solresa till Kanarieöarna som att ha varit utomlands och sett sig om i världen.  
    Jag har inte ens bilen låst utanför jobbet just nu.  

• Anonym (De vill hellre någon annanstans)

Invandrare vill hellre till Polen eller Finland, men det är oerhört svårt (särskilt Polen) att ens ta sig dit. Så man går där...det går istället, vilket är här.  Men hade de fått välja så är det tydligt att Sverige är ett andrahandsalternativ.

Invandrare vill så gärna till Polen att de är beredda att ta enorma risker vid gränsen med beväpnade vakter.

Polen är säkrare än Sverige, så givetvis vill man hellre dit än hit.

• Anonym (?)
    Egon den stora skrev 2025-02-21 12:14:28 följande:

Alla som försöker få Sverige att framstå som ett uland borde resa mer och lära känna människor från andra länder. Förmodligen räknar dom en solresa till Kanarieöarna som att ha varit utomlands och sett sig om i världen.  

Var i Sverige bor du?
  • Anonym (Margaret)
    Anonym (?) skrev 2025-02-21 12:05:24 följande:

Sverige är fortfarande ett av världens tryggaste länder för de som inte är med i gäng. 
  • Anonym (Margaret)
    Egon den stora skrev 2025-02-21 12:14:28 följande:

Precis. Ta en promenad i Kingston eller på Gazaremsan så kanske man förstå varför Sverige är ett underbart land. 
  • Xenia
    Anonym (?) skrev 2025-02-21 12:05:24 följande:

Det finns många värre länder än Sverige. Länder där det råder krig och förtryck.

Att man vill stanna i sitt eget land och kunna tala sitt eget språk och bli förstådd är väl inget konstigt. Alla rika tänker inte bara på pengar. Det finns f ö möjlighet att skriva sig i ett annat land men bo långa tider i Sverige.

Terrordåd och skjutningar händer i andra länder också. 
  • 567890

Det är så konstigt med alla dessa "hata-Sverige" inlägg som flödar på Flashback och nu även här.

Jag har bott i flera städer i Sverige, bl a Stockholm och bor nu på landet och jag har aldrig känt mig hotad eller rädd, jag har fått all sjukvård jag behöver (inkl IVF), bra skolgång, bra fritidsaktiviteter, bra tandvård mm. Vad har jag att klaga på?

Självklart finns det hemska saker som händer i vårt land men att säga att hela landet är hemskt och att alla går runt rädda känns otroligt överdrivet. Invandringen kunde ha gjorts på ett bättre sätt och varit mer utdragen så att vi hunnit förbereda oss bättre men samma där, det är en väldigt liten procent invandrare som inte sköter sig.

• Anonym (De vill hellre någon annanstans)

Sanningen ligger mellan sverige är bäst och sverige är hemskt. Finns ganska många flyktingar som hellre skulle vilja bo i Finland eller Polen än här. Jag tror vi skall erkänna att Sverige inte är så jäkla bra som vi tror. Det är inte 90-talet längre.

Under flyktingkrisen var det en hel hög som hellre ville vidare  till Finland just för att det är tryggare där än här, men de fick inte det. 

• Anonym (?)
    567890 skrev 2025-02-21 14:11:33 följande:

Det är så konstigt med alla dessa "hata-Sverige" inlägg som flödar på Flashback och nu även här.

Jag har bott i flera städer i Sverige, bl a Stockholm och bor nu på landet och jag har aldrig känt mig hotad eller rädd, jag har fått all sjukvård jag behöver (inkl IVF), bra skolgång, bra fritidsaktiviteter, bra tandvård mm. Vad har jag att klaga på?

Självklart finns det hemska saker som händer i vårt land men att säga att hela landet är hemskt och att alla går runt rädda känns otroligt överdrivet. Invandringen kunde ha gjorts på ett bättre sätt och varit mer utdragen så att vi hunnit förbereda oss bättre men samma där, det är en väldigt liten procent invandrare som inte sköter sig.

Var på landet bor du? :)
Svar på tråden Hur kommer det sig att många vill bo i Sverige trots allt som händer?