• Anonym (OK?)

Hur trevlig kan en kvinna vara på jobbet utan att det betyder flirtande?

Som rubriken lyder så undrar jag alltså vilka företeelser ni anser är ok och vilka ni tycker är att gå över en gräns på jobbet.

Här är några exempel

Ta med en kollega av motsatta könet och kolla kläder på lunchrasten som man provar och visar upp för dom

Ge folk gulliga nicknames

Berätta om sina problem i sitt förhållande med manliga kollegor

Via exvis ett chatprogram (teams) ge komplimanger till en kollega av motsatt kön

Ge gärna andra exempel på vad som är ok eller inte ok.
  • Svar på tråden Hur trevlig kan en kvinna vara på jobbet utan att det betyder flirtande?
  • Anonym (J)

Det beror väl precis som i övriga livet på hur nära vänner man är. Ni vet själva vad som är okej eller inte utifrån er relation med den enskilda individen.. 

• Anonym (OK?)
    Anonym (J) skrev 2025-02-21 14:39:27 följande:

Det beror väl precis som i övriga livet på hur nära vänner man är. Ni vet själva vad som är okej eller inte utifrån er relation med den enskilda individen.. 

Om man menar enbart jobbarkompisar som inte träffas på fritiden. Sen är det i joförsig en intressant fråga om det är ok att börja hänga med jobbarkompisar av motsatt kön även på fritiden om man är i ett förhållande. 

Exemplen jag gav har inte berört mig själv, utan andra där männen trott att det var nåt på gång och kvinnan varit helt oförstående när mannen berättat det. Däremot har jag själv fått intresse när jag som mest varit trevlig (anser mig inte vara så himla vänlig ärligt talat) och har i dom fallen insett hur extremt låg ribban kan vara för att en man ska tro nåt. 
  • Anonym (Mr Bean)

Lycka till att få med en manlig kollega och kolla på kläder med dig..sånt gör vi inte ens med frugan..
    Om jag säger om han gör det då är han rejält sugen på dig..

• Anonym (OK?)
    Anonym (Mr Bean) skrev 2025-02-21 14:47:47 följande:

Lycka till att få med en manlig kollega och kolla på kläder med dig..sånt gör vi inte ens med frugan..
    Om jag säger om han gör det då är han rejält sugen på dig..

SkrattandeSkrattandeSkrattande 
    Det har du nog rätt i. I det här fallet slutade det visst med oönskade kärleksbrev och frågor om hur man får dom att förstå läget (som tydligen inte bara inbegrep den mer direkta approachen att be dom dra till skogs).
  • Tecum
    Anonym (OK?) skrev 2025-02-21 14:46:50 följande:
    Om man menar enbart jobbarkompisar som inte träffas på fritiden. Sen är det i joförsig en intressant fråga om det är ok att börja hänga med jobbarkompisar av motsatt kön även på fritiden om man är i ett förhållande. 

Exemplen jag gav har inte berört mig själv, utan andra där männen trott att det var nåt på gång och kvinnan varit helt oförstående när mannen berättat det. Däremot har jag själv fått intresse när jag som mest varit trevlig (anser mig inte vara så himla vänlig ärligt talat) och har i dom fallen insett hur extremt låg ribban kan vara för att en man ska tro nåt. 
    Synd att det blir så, men tyvärr är män väldigt svältfödda på uppmärksamhet och att bli sedda som en individ och inte bara som "någon av motsatt kön". De flesta kvinnor håller sig på sin kant i sällskap med män, eller är de typen som är skämtsamma och översociala mot alla. När en kvinna då "ser" dem och vill tala på djupet i all vänskaplighet blir det lätt misstolkat. Lite av en ond cirkel...
Svar på tråden Hur trevlig kan en kvinna vara på jobbet utan att det betyder flirtande?