• Anonym (Puppy love)

Gammal förälskelse

Åh är så nostalgisk på 80 talet var jag på Lanzarote vid några tillfällen och blev så kär i en kille. Vi träffades varje gång jag kom ner, men jag antog att jag bara var en i mängden. Träffade en kille i Sverige och slutade åka ner. Har nu fått kontakt med denna kille och fått reda på att han var kär i mig också, att han visst träffade andra tjejer men att jag var speciellt.Hade jag berättat för honom att jag var kär hade han följt mig. Hade tänkt på mig i många år. Känns så sorgligt att läsa, jag undrar hur livet blivit om vi vågat säga vad vi egentligen kände..

• Svar på tråden Gammal förälskelse
  • Lynx123

Tro mig - så säger de alla. Det hade nog inte funkat - ni var alldeles för unga oxh kom från vitt skilda världar. Låt det vara och tänk pä det som ett fint minne.

• Anonym (Puppy love)

Jo, har tänkt så också han vill måla upp en bild som inte är riktigt sann. Så bitterljuvt ändå.

• burleskburkläsk
    Anonym (Puppy love) skrev 2025-02-22 11:34:51 följande:

Jo, har tänkt så också han vill måla upp en bild som inte är riktigt sann. Så bitterljuvt ändå.

Varför vill han det??

det måste ju inte blivit bra i längden bara för att allt kändes rätt då, han kan också ha tyckt om alla lika...tror han nämner saker för att du skall må dåligt av val du gjorde förr...hade du betytt mer hade han följt med hit, nåt sånt släpper man inte!
  • Anonym (Puppy love)

Jag vet inte, känner kanske att han överdriver av någon anledning. Men jag kan ändå inte låta bli att drömma mig tillbaks i nån sorts bitterljuv dröm.

• burleskburkläsk
    Anonym (Puppy love) skrev 2025-02-22 19:47:54 följande:

Jag vet inte, känner kanske att han överdriver av någon anledning. Men jag kan ändå inte låta bli att drömma mig tillbaks i nån sorts bitterljuv dröm.

Jag förstår dig, fina minnen av er kärlek.

Så kanske du jämfört med hur din kärlek varit med andra...den ni hade var speciell såklart.
  • Anonym (Tt)

Jag känner lite för din kille. Det kan ju inte vara kul att ha investerat i dig sedan åttiotalet för att nu uppleva att du drömmer om något gammalt ligg på Kanarieöarna Rynkar på näsan

• Anonym (Rost)

Det är som man säger, gammal kärlek rostar aldrig. 

Anledningen till att det känns bitterljuvt är för att ni bröt med flaggan i topp, så att säga. Du minns förälskelsen som aldrig vissnade, men anledningen till att den inte gjorde det var just för att ni aldrig gav det en ärlig chans. 

Låt säga att ni hade försökt, tiden hade gått, vardagen smugit sig på och ni hade insett att det inte var rätt... Då hade känslan varit en helt annan. Men nu blev det inte så, och du minns er relation från när den var som bäst, på uppsving och livet lekte.

• Anonym (Rost)

Anledningen till att det känns bitterljuvt är för att ni bröt med flaggan i topp, så att säga. Du minns förälskelsen som aldrig vissnade, men anledningen till att den inte gjorde det var just för att ni aldrig gav det en ärlig chans. 

Låt säga att ni hade försökt, tiden hade gått, vardagen smugit sig på och ni hade insett att det inte var rätt... Då hade känslan varit en helt annan. Men nu blev det inte så, och du minns er relation från när den var som bäst, på uppsving och livet lekte.

• Anonym (Rost)

• Anonym (Puppy love)

Ja det låter troligt, vi hann inte uppleva någon vardag. Klart det känns som en rosa skimrande dröm då. Det är sant!

Svar på tråden Gammal förälskelse