• Vem vet något

Min flickvän som inte vill ha sex

Hej jag vet att liknade trådar har funnits, men jag skulle vilja lyfta fram den igen för att höra andra åsikter ytterligare och lite mera konkret vad andra tycker om  detta. lite kort om mig jag är 35 år har tre barn sedan tidigare och hans flickvän som jag tillsammans med för 4 år sedan, vårat sexliv har varit helt underbart, men det senaste året var det mesta vart efter hennes villkor, vi kanske har haft sex ingång i månaden, jag försökte prata med henne angående detta , jag försökt att tillfredsställa henne på så vis som jag vet. Hon uppskattar det förut. Men nu känns det mera som att jag är ensam i förhållande att jag är den klängig personen och hon bara finns, nu känns som att jag inte får någon uppskattning. Ingen kärlek inget sex, jag försöker ta på henne och hon avvisa mig, hon försöker inte ens ta på mig utan jag behöver lägga hennes hand på mig. 

om du tänker dig att du är i ett förhållande du har en kvinna framför dig som du älskar man får inte tag på henne och när du försöker tillfredsställa henne så blir du avvisad. Vad gör man? hur tänker man? vad kan jag göra bättre?

det enda jag ville va att ha lite sex och känna över närheten av min kvinna som jag bor tillsammans med. Det känns som att det inte räcker till att jag inte gör något för att kunna tillfredsställa henne. 

jag har pratat med henne om detta, men det enda jag får höra är att hon är trött att hon inte orkar

vad gör jag?
    jag tänker ni?

sex för mig är något vackert du bekräftar din Partner att ni älskar varandra, men är tillfredsställa mot varandra, 

men istället så känner jag mig ensam fast jag är förhållande.

vill gärna höra en kvinnas åsikt kan en kvinna tappa sitt sex lust så här pass mycket. så snälla ge mig råd

men helt underbar kvinna egentligen men när det kommer till sex så finns hon inte det

• Svar på tråden Min flickvän som inte vill ha sex
  • Anonym (Tips)

Ge henne lite space så att hon får en chans att bygga upp sin lust. Det kommer aldrig funka om du hela tiden är på henne och pressar henne. Testa att inte göra några närmanden under någon månad utan låt henne ta initiativ. Fokusera istället på att underlätta livet för henne så att hon får sinnesro, då kommer även lusten komma tillbaka. 

Gör för guds skull ingen grej av att du försöker underlätta för henne, typ ?älskling jag plockade ur diskmaskinen innan så nu har vi tid att ligga?. Det kommer göra henne ännu mer avtänd. 

Nyckeln ligger som sagt i att ge henne utrymme

• Bagar Bengtsson

Om det redan nu efter 4 år är så pass dåligt så ska du inte förvänta dig att det kommer bli bättre, oftare. Visst kan det komma någon period med lite mer sex men hon har antagligen ledsnat på dig om du inte ens får ta på henne.

Att hon är trött kan må vara hänt men borde hon inte ha varit ännu tröttare som ensamstående eller har hon själv inga barn - isf kan hon ju ha ledsnat på att komma i andra hand? 

Jag förstår inte riktigt allting i det du har skrivit, kanske missar jag någon information:

"Lite kort om mig själv jag är 35 år har tre barn sedan tidigare och hans flickvän som jag tillsammans med för 4 år sedan"

• zz22zz

Det behövs ofta optimala förhållanden för att en kvinna ska få till sexlusten. Är hon trött och slut behöver hon säkert avlastning. Försök göra en större del av hushållsarbetet och ta hand om barnen i större utsträckning. Se till att hon sover minst 8 h/natt. Ge henne möjlighet till egentid och chans att träna.

• Anonym (Anonym)

Håller med det ovanstående har skrivit. Något jag läste som stämmer bra in på mig (tjej) är att allting i hemmet, runtomkring bidrar stor del till sexlusten. Om din flickvän är trött så hjälp henne i hennes vardag med sysslor hemma, tvätta osv. Att komma hem trött så är det sista man tänker på är sex. Sen att ens partner tjatar om det gör saken värre. 

Så mitt tips: Börja hjälp till hemma (om du inte redan gör det), prata med henne vad du kan göra för att hon ska få kunna återhämta sig och gör inget närmade om sex på ett tag och se vad som händer. Små saker i vardagen gör stor skillnad vilket många män inte verkar förstå.

• Anonym (No return)

Hon är inte längre attraherad av dig. Lär inte ändras.
    Har du gått upp i vikt eller börjat gå runt i mysbrallor? 

• Bagar Bengtsson

En av de största myterna är det här med att man är för trött. Visst kan det vara så stundvis men det handlar oftast om att man har förlorat attraktionen till den andre.

Männen här inne får nästan uteslutande rådet att "Hjälpa till, avlasta" utan att det nånstans att står att han är lat och inte redan drar sitt strå till stacken. Ibland kan det vara att han ska uppsöka gymmet.

Kvinnan får inte dessa råd och GUD förbjude om man sa att hon skulle gå till gymmet.

Vi har alla någon, kanske en själv som avslutat en relation där sexlivet varit bristande och allt mer sällan. När vi träffar en ny så får vi helt nya krafter och knullar återigen som kaniner. Det handlar inte om att man är trött utan man har helt enkelt blivit less på den andra och jag tror kvinnan blir less snabbare.

• Agda90
    Vem vet något skrev 2025-02-23 12:15:45 följande:
    Min flickvän som inte vill ha sex

Hej jag vet att liknade trådar har funnits, men jag skulle vilja lyfta fram den igen för att höra andra åsikter ytterligare och lite mera konkret vad andra tycker om  detta. lite kort om mig jag är 35 år har tre barn sedan tidigare och hans flickvän som jag tillsammans med för 4 år sedan, vårat sexliv har varit helt underbart, men det senaste året var det mesta vart efter hennes villkor, vi kanske har haft sex ingång i månaden, jag försökte prata med henne angående detta , jag försökt att tillfredsställa henne på så vis som jag vet. Hon uppskattar det förut. Men nu känns det mera som att jag är ensam i förhållande att jag är den klängig personen och hon bara finns, nu känns som att jag inte får någon uppskattning. Ingen kärlek inget sex, jag försöker ta på henne och hon avvisa mig, hon försöker inte ens ta på mig utan jag behöver lägga hennes hand på mig. 

om du tänker dig att du är i ett förhållande du har en kvinna framför dig som du älskar man får inte tag på henne och när du försöker tillfredsställa henne så blir du avvisad. Vad gör man? hur tänker man? vad kan jag göra bättre?

det enda jag ville va att ha lite sex och känna över närheten av min kvinna som jag bor tillsammans med. Det känns som att det inte räcker till att jag inte gör något för att kunna tillfredsställa henne. 

jag har pratat med henne om detta, men det enda jag får höra är att hon är trött att hon inte orkar

vad gör jag?
    jag tänker ni?

sex för mig är något vackert du bekräftar din Partner att ni älskar varandra, men är tillfredsställa mot varandra, 

men istället så känner jag mig ensam fast jag är förhållande.

vill gärna höra en kvinnas åsikt kan en kvinna tappa sitt sex lust så här pass mycket. så snälla ge mig råd

men helt underbar kvinna egentligen men när det kommer till sex så finns hon inte det

Du fokuserar på en sak, sex. Det finns mycket mer inett förhållande än sex. Och de andra bitarna behöver fungera för aty lusten ska finnas.
    Så hon är trött. Har du frågat vad det är som gör henne trött?
    Hur är fördelningen på hushålssysslorna hemma? Vem städsr,.tvättar, lagar mat, betalar räkningarna, plamerar matinköp, handlar mat osv osv.
  • Anonym (m)

Har du tex gått upp i vikt eller blivit förändrad? Inte anstränger dig så mycket för ditt utseende längre? Skägg, frisyr, kläder? 

Deppa ihop över sexbrist och tjata om sex kanske inte heller är så attraktivt och väcker lust.

Din sinnesstämning och personlighet som du visar upp är också en del i din attraktion. Har du förändrats?

Hennes trötthet kan vara en sak också. Varför är hon trött? Har hon mycket ansvar på jobbet och hemma? Har hon fått svåra bekymmer? Mår hon dåligt psykiskt? Har hon några sjukdomar?

Kvinnors sexlust dör ganska lätt.

Går ni mycket hemma bara ni två? Att skaffa egna intressen, vara aktiv på annat håll, ansträng dig med ditt utseende, kan hjälpa. 

• Anonym (P)

Ni matchar inte varandra sexuellt. Ni bör därför gå vidare åt varsitt håll.

• Anonym (Råger)
    zz22zz skrev 2025-02-25 22:15:15 följande:

Det behövs ofta optimala förhållanden för att en kvinna ska få till sexlusten. Är hon trött och slut behöver hon säkert avlastning. Försök göra en större del av hushållsarbetet och ta hand om barnen i större utsträckning. Se till att hon sover minst 8 h/natt. Ge henne möjlighet till egentid och chans att träna.

Världens äldsta myt.  Jag har provat själv.

Vi skaffade städhjälp en gång i vecka. check.
    Vi skaffade barnvakt 2-3 kvällar i vecka. check.
    Vi beställde all mat på Mathem leverans. check.
    Mina föräldrar ställde upp på sportlov och påsklov och tog barnen en vecka
    så vi kunde åka på sol & bad resa.

ökade sexlusten , nej.
    När vi hade varit på Kanaieöarna i en vecka och bara solat & badat och 
    druckit drinkar utan att ha ens rör vid varandra var det bara att inse att det
    inte funkar.  Ingen skall säga att jag inte försökte.
Svar på tråden Min flickvän som inte vill ha sex