Problem med barnens mamma
Jag och mitt ex som är barn till 2 av mina barn har stora problem med att kommunicera.
Anledningen till att vi separerade var just kommunikationen och att vi levde i ett destruktivt förhållande, vi slogs inte men det var otroligt mycket bråk, hon lämnade mig flertalet gånger under dom år vi var tillsammans av märkliga anledningar och ändå hittade vi tillbaka till varandra.
Jag är jätteglad idag för att det är slut och att vi fick 2 jättefina barn ur det hela men kommunikationen är fortsatt problematisk.
I början efter separationen var ändå relativt okej, jag träffade en kvinna som jag än idag lever med rätt kort efter separationen. Lever i en sund relation, stadig ekonomi, hus, bonusbarn osv, den såkallade Svensson Svensson drömmen.
Däremot har det destruktiva eskalerat något såpass under senaste tid att jag nu senast valde att blockera hennes telefonnummer, vilket jag skrivit flertalet gånger tidigare när hon gör personliga påhopp mot mig via text där hon kan skriva allt från att jag är psyskist störd och att jag är dum i huvudet, kass som människa men en otroligt bra pappa.. Jag vet inte hur många gånger jag bett henne att ENDAST skriva saker gällande barnen, men inget om mig. Jag avskyr henne men skriver aldrig något om henne överhuvudtaget, svarar bara om det gäller barnen annars inget alls.
Min yngsta dotter önskade att få börja simma, rida och ta hål i öronen under olika perioder men hennes mamma säger bara nej till allt, tänker inte alls på vad barnen verkar vilja göra, sen får man såklart försöka rangordna vad man kan lösa och inte ekonomiskt.
Äldsta dottern var med i en kör under en period där jag med sambo och bonusbarn var och kollade när hon framträdde med en show, visst det är inget jag gjort om inte det varit för min dotters skull, hon var så glad och stolt över vad hon gjort men från hennes mor fanns inget gehör överhuvudtaget utan det skall alltid vara på HENNES premisser och ingen annans för då har hon inte kontroll.
Om ett av barnen är sjuk tex magsjuka när det skall vara överlämning till mig och jag ber henne att ha kvar barnen tills 48h efter senaste symptom så ordnas det om att dagarna skall bli rätt, dom skall vara extra hos mig för det var dom allt hos henne, det rubbas på rutiner för att det skall vara "rätt".. jag tänker att det läser sig alltid i slutändan ändå och att jag tappar 2st dagar tex det gör mig inget där och där eftersom jag vet att det kommer bli tvärtom nästa gång.
Blev för någon vecka sedan påflugen av henne när jag var med på en döttrarnas fotbollsmatch, om att att jag skall ge henne mitt nya nummer eller avblockera henne så vi kan ha kontakt om barnen annars jävlar skall hon SOC anmäla mig. Allt detta såg min dotter och sa senare på kvällen att det var obehagligt. Flera andra i hennes lag såg detta och även den andra tränaren.
Det är inte en hållbar situation.
Jag mår dåligt av hur hon beter sig mot mig och min sambo tar illa vid sig nu även när hon fått utförliga sms med hot mot hennes barn.
Kontaktade precis Familjerätten men jag känner att det kommer inte vara vår hjälp. jag vill inte ha kontakt med henne överhuvudtaget, jag vill ha en medlare.. Vill inte ta vårdnaden ifrån henne, det är inte mitt mål utan jag vill bara inte ha fortsatt kontakt, svårare än så är det inte egentligen.
Hjäp mig, hur gör jag?