• Anonym (Inte tid att vara sjuk)

Magsjuk sambo. Är det någon vits med separata sovrum?

Förra veckan hade sambons tonårsdotter magsjuka. Vi andra i familjen isolerade oss från henne men sambon tyckte vi överdrev och var inte lika noga. I natt åkte han också dit och hela natten och dagen har det bara runnit igenom honom. Jag gick och la mig på soffan direkt det började och var isolerat mig på ett av barnens rum sen jag kom hem från jobbet. Min plan är att sova där också. 

Sambon hävdar att det inte spelar någon roll och vill att jag ska hänga i soffan med honom och sova i vårt rum. Han menar på att det är för sent när jag ändå låg där när det började och att det i så fall räcker med god handhygien. 

Vad tror ni? Är jag fånig och överdrivet försiktig eller han nonchalant? 

• Svar på tråden Magsjuk sambo. Är det någon vits med separata sovrum?
  • Anonym (d)

Skadar inte att vara nog försiktig, stå kvar vid din plan. Det hade jag också gjort.

• Anonym (J)

Det borde minska risken lite i alla fall.

Jag tror att din man resonerar som han gör för att han tycker att det är jobbigare att isolera sig än att vara magsjuk. Alla har vi olika prioriteringar...

• Anonym (No more virus)

Jag slutade i princip vara infektionssjuk när jag bara la en kudde på högkant mellan min och makens kuddar vintertid, så man ska inte underskatta effekten av små åtgärder ibland.

Du ska göra det som känns bäst för dig eftersom det är din hälsa det gäller, om han nu kan fatta det konceptet...

Svar på tråden Magsjuk sambo. Är det någon vits med separata sovrum?