• Anonym (Tankenöt)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

När dom säger att dom inte vill bli det?

• Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?
  • Anonym (Tankenöt)
    Tecum skrev 2025-02-26 17:02:31 följande:

Det är inte samma kvinnor.

I mångt och mycket så kan du ha rätt. Men det är tex hyfsat vanligt att tjejer på gym klär sig sexigt och sen filmar dom män som tittar på dom och lägger ut för allmän beskådan.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Tankenöt) skrev 2025-02-26 17:16:40 följande:
    I mångt och mycket så kan du ha rätt. Men det är tex hyfsat vanligt att tjejer på gym klär sig sexigt och sen filmar dom män som tittar på dom och lägger ut för allmän beskådan.
    Fast de gör det inte för att bli sexualiserade, de gör det för att sätta dit de äckliga männen som glor. 
  • Anonym (okänd)
    Finns ingen motsättning i att vilja vara sexig men vara emot gränslöst beteende 
  • Anonym (Myt-spräckaren)
    Det är såklart helt motsägelsefullt att först klä sig sexigt och sedan lägga ut dem som glor. 
    Men det finns en förklaring. 
    Det ger kvinnorna en Ego boost : Se mig, män kollar in mig men jag dissar dem, jag är så snygg, snälla lajka mig, jag har så dåligt självförtroende. 
  • Anonym (olika män)

Jag skulle också vilja lägga till perspektivet att många kvinnor vill bli sexualiserade av rätt män och samtidigt vill att fel män inte glor etc. Ganska avancerat tänk måste man väl ändå säga.(Jo jag är kvinna själv, kanske någon tror annorlunda med tanke på vad jag skriver.)

• Anonym (WIO)
    Anonym (Tankenöt) skrev 2025-02-26 16:56:46 följande:

Kära tankenöt, dina retoriska färdigheter verkar vara begränsade.
    Du börjar med en grov generalisering ? "många kvinnor gör allt för att bli sexualiserade", utan att specificera vilka kvinnor du menar eller vad "allt" innebär. Det är ungefär lika träffsäkert som att säga att "många män gör allt för att verka dominanta" utan att ha något konkret att stödja det på.
    Sedan sätter du upp en falsk motsättning, som om kvinnor antingen vill eller inte vill bli sexualiserade, utan att ta hänsyn till att människor kan uttrycka sin sexualitet utan att önska att andra reducerar dem till objekt. Att exempelvis klä sig på ett visst sätt kan handla om självuttryck snarare än en inbjudan till att bli sexualiserad.
    Slutligen antyder du att det finns en motsägelse mellan att säga en sak och göra en annan, men det bygger på en förvrängning av intentioner. Det är ungefär som att påstå att någon som går ut i en snygg kostym "egentligen vill bli bedömd utifrån sitt utseende" och inte sin kompetens.
    Kort sagt, din argumentation är lika skör som ett korthus i storm. 
    Folk som trollar på forum drivs ofta av en djup osäkerhet. Genom att provocera och få reaktioner skapar de en illusion av kontroll och överlägsenhet, vilket tillfälligt dämpar deras egen känsla av otillräcklighet. Trollande fungerar som en försvarsmekanism ? istället för att konfrontera sin egen osäkerhet projicerar de den på andra genom att håna, förlöjliga eller skapa konflikter.
    Anonymiteten på nätet gör det enkelt att undvika ansvar och samtidigt känna sig mäktig. Men bakom masken finns ofta någon som är rädd för att vara oviktig, förbisedd eller otillräcklig. Trollandet blir då ett sätt att få bekräftelse ? även om det är genom negativ uppmärksamhet.
    I slutändan är ett troll bara någon som skriker efter att bli sedd, men som är för rädd för att visa sitt riktiga jag.
  • Anonym (Rollo)
    Anonym (Tankenöt) skrev 2025-02-26 16:56:46 följande:

Några har redan varit inne på det, men det handlar om att boosta egot. Sen brukar kvinnor vara lite av hycklare när det gäller detta. Naturligtvis gör det inget om de snygga männen spanar in på dem medan de mindre snygga männen (kräken i deras ögon) icke bör göra sig besvär. Helst ska de hängas ut som svin och kvinnohatare.
  • Anonym (Vad jag vill)

Jag tar på mig vad JAG vill, vad JAG tycker är snyggt och det varierar utifrån vilken känsla jag har eller vill ha. Ibland är det pösiga kläder för att jag inte vill synas alls. Ibland är det kort kjol och högklackade stövletter för att jag vill känna mig snygg och ibland är det något där emellan. Det betyder INTE att jag vill ha uppmärksamhet. 

I min ungdom klädde jag mig alltid i tighta kläder för att det var vad jag gillade. Fick frågan av en manlig klasskamrat i gymnasiet som var i samma tankegång som TS "varför klär du dig alltid i tighta kläder  är det för att hetsa upp oss killar?". Jag bara tittade på honom och skakade på huvudet. 

• Anonym (Vad jag vill)
    Vad ska jag ha på mig på gymmet då om jag inte får ha på mig tighta leggings eller kortbyxor, sportbh och linne? Häromdagen hade jag glömt linne så då blev det kortbyxor och sportbh. 

Vad är "sexig klädsel" på gymmet? 
Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?