• Anonym (TS)

Immunisering? Bebis fortfarande gul efter 3 veckor

Blev väckt av bebisen som är glad men pigg och sitter här och funderar så här mitt i natten.
    Har tagit prover eftersom hon fortfarande är gul 3,5 veckor efter att hon föddes , har sett provsvaren och förhoppningsvis hör läkaren av sig imorgon så ska såklart fråga henne då.

Okunjugerat bilirubin var på 182 och konjugerat på 9 (alltså under 10 iallafall som är gränsen för vad som är för högt).

182 är ju ganska högt men verkar vara under gränsen för vad som kräver behandling? 

Har läst om allt möjligt , bland annat att det skulle vara på grund av bröstmjölken (helammar sen hon var en vecka gammal, hon går upp bra i vikt) men läste också om immunisering , alltså att barnet har en annan blodgrupp än mamman och mamman bildar antikroppar under graviditeten. Men visst borde det vara omöjligt när jag har AB+ oavsett vad barnet har för blodgrupp? Eller har jag fel?

Kanske får svar från läkaren innan någon hinner svara här men tänker att det skadar ju inte att testa att fråga , är såklart orolig och kommer nog ha svårt att somna om.

Svar på tråden Immunisering? Bebis fortfarande gul efter 3 veckor