Så svullen kropp?
Jag har en fundering. Jag är 165 lång och väger ca 65 kg. Tränar och rör på mig varje dag. Lever relativt hälsosamt och tycker om mig själv. Äter inga mängder med salt och dricker minst 2 liter vatten om dagen, snusar/röker inte och dricker inte kaffe.
Jag har ett problem att vissa dagar vaknar jag och benen känns som stockar, ansiktet är såå svullet och näsan är jättestor. Händerna och fingrarna är som prinskorvar och fötterna är stora och svullna. Hela kroppen går på en natt upp 5-7 kg. Det gör ont, jag är stel men framförallt såå svullen. Känner inte igen mig dessa dagar i ansiktet. Ögonenlocken ser ut som små bollar och ögonen är små. Dessa dagar får jag alltid frågan på jobbet om hur jag mår, för jag ser bedrövlig ut Och ser inte ut som mig själv. Ser ut som en person som äter kortison här jag fått höra. Det är inte grejen att jag gör upp i vikt för det struntar jag i men ser ju hur mycket vätska (?) som finns i kroppen dessa dagar och jag funderar varför det är såhär. Det kommer inte i länk till mens. Nån som har nån idé vad det beror på?