• Anonym (Ledsen)

En fredagseftermiddag berättar min chef att jag måste byta arbetsplats i höst.

Jobbar som fsk lärare. Har varit ca 1 år på min arbetsplats. Barngruppen är tuff. Jag har kämpat och slitit för att få ordning och struktur. De föds lite barn och det kan hända att 1 utav 2 de två förskolorna i mitt rektorsområde läggs ner. I dag kom chefen å ville prata med mig. Erbjud mig en annan tjänst. "Så du känner att du lyckats" "vi måste tänka på barnens tryggehet" jag vet att kanske fler får sluta pgr av att vi är för många. Men hennes sätt gjorde mig så ledsen. Om de inte tycker jag gör ett bra jobb, prata med mig då (innan). Eller om de tycker jag gjort något fel, säg de vid de tillfället då? Hur ska jag kunna ändra på mig utan att jag veta vad? Jag blev så himla ledsen och tappade allt självförtroende. Behövde bara få skriva av mig 

• Svar på tråden En fredagseftermiddag berättar min chef att jag måste byta arbetsplats i höst.
  • Anonym (Hmm)

Vad är det för "sätt" som gjorde dig ledsen? För jag kan inte se att hon gett dig kritik?

• Anonym (Grabb)

Lektion nr 1 i chefs- och ledarskapsskolan.

Man levererar inga tråkiga besked en fredag. Eller besked som kan göra en anställd/kollega orolig (över helgen).

Sånt tar man i början på en arbetsvecka, och sen ser man till att man är tillgänglig under arbetsveckan, för vidare samtal och ev frågor.

Nu lät det ju förvisso som att din chef är aktsam om din tjänst och vill ge dig plats på den förskola som kommer "leva kvar".

Men ändå....

• Anonym (Sin)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-28 15:57:08 följande:
    En fredagseftermiddag berättar min chef att jag måste byta arbetsplats i höst.