Bli gravid först och ett par sen?
När jag träffade min man så kände vi inte varandra alls när jag blev gravid.
Jag hade i sex års tid försökte bli gravid med min dåvarande sambo, vi hade genomgått fertilitets utredning och det var fel på mig, vi hade gjort 6 IVF försök utan resultat.
Så jag tänkte absolut inte på preventivmedel när jag träffa min man, jag kunde ju inte bli gravid.
Sedan blev jag gravid inom 4 veckor från att jag träffade honom. Vi valde att behålla barnet, han krävde att jag skulle göra det också, hade jag kämpat så tidigare med att bli gravid och detta mirakel inträffade så ville han inte att jag skulle göra abort och han lovade att hjälpa till. Jag fick flytta in hos honom, han ordnade ett eget rum till mig och bebisen och pysslade om mig massor.
Sedan kom barnet och efter några månader kändes ju allt självklart, att det klart vi var en familj.
Nu väntar vi vårt tredje barn, alla har kommit till på naturlig väg eller vad man ska säga (ivf är inte onaturligt då, men försöker uttrycka mig fint).
Någon annan som har någon liknande erfarenhet? Att man inte varit ett par när man blir gravid?