• Anonym (sandra)

Vågar inte ha sex eller dejta pga komplex.

Jag har varit i en lång relation fram tills för fem år sedan, jag har inte vågat ha sex med någon eller vågat dejta efter det. Jag saknar inte intresserade män då jag ser ganska bra ut i ansikte och är smal, tränar, långt hår osv

Jag har stora komplex för skador jag fått på kroppen efter graviditet, mitt ex var ju van vid det och jag var yngre då, så då kändes det inte lika läskigt. Han är inte barnens pappa, och barnens pappa kommenterade ofta min kropp som förstörd och andra elaka kommentarer.

Jag har dels en förlossningskada i bäckenmusklerna som är helt av och ska opereras snart. Jag har bristningar hela magen och lös hud som hänger. Brösten likadant, men inte bristningar, mer inget innehåll. De var riktigt stora innan graviditet och amning, nu har de krympt tre storlekar.

Jag har tidigare lagt ut någon bild på forum och visst fått positiva kommentarer om kroppens form (mest kvinnor), men vissa som sagt att det verkligen inte ser roligt ut (män), men att ett vackert ansikte och personlighet enkelt väger upp. Men så vill jag såklart inte att en man ska känna för mig, att det "väger upp" att jag ser vacker ut i ansiktet.Jag blev även uppmuntrad att operera mig, något jag funderar på också, men jag måste bekosta det själv tyvärr.

Jag vågar inte ens dejta idag, hjälp!
  • Svar på tråden Vågar inte ha sex eller dejta pga komplex.
  • Anonym (L)

Skit i de negativa kommentarerna, de representerar inte vad män i allmänhet tycker. Dejta på du bara!

• Anonym (sandra)
    Anonym (L) skrev 2025-03-02 14:02:37 följande:

Skit i de negativa kommentarerna, de representerar inte vad män i allmänhet tycker. Dejta på du bara!

Det finns en man som jag haft lite intresse för, men jag klarar inte ens av att han rör mig utan att jag tänker på det här, och då har vi haft någon attraktion för varandra under rätt så läng tid. Så det ligger djupare än så.
  • Anonym (Man)

Närma dej men underkläder på, kanske nått snyggt set som du känner dej lite ok med som visar/ döljer det du är bekväm med. När isen är bruten, så kommer du att se att med rätt person så är det inget problem!

• Anonym (sandra)
    Anonym (Man) skrev 2025-03-02 14:29:36 följande:

Närma dej men underkläder på, kanske nått snyggt set som du känner dej lite ok med som visar/ döljer det du är bekväm med. När isen är bruten, så kommer du att se att med rätt person så är det inget problem!

Jag kommer aldrig såhär långt. Det längsta jag kommit med den här mannen är att sova ihop med kläderna på, medan vi låtsades att det var som kompisar. Vi har inte pratat om det, men han tar inte så mycket initiativ heller, det känns som han vill att jag ska göra det han säger det på olika sätt. Vilket jag inte vågar pga det jag skrev i trådstarten. Eftersom allt blivit så jobbigt med den mannen och han aldrig verkar riktigt bli seriös heller så har jag tänkt att jag kanske bara borde hitta någon ute och få det överstökat, men jag är liksom inte den typen. Jag behöver ha någon slags mental koppling och djupare attraktion för att ligga och har varit i två långa relationer innan.
  • Anonym (Lingerie)

Äsch, sätt på dig en snygg underbustkorsett som håller ihop lilla magen, det blir jättefint!

• Anonym
    Anonym (Man) skrev 2025-03-02 14:29:36 följande:

Fast nu tycker jag att du är ute på djupt vatten.
    Bara för att du skulle acceptera och kunna tända på en kropp som ts beskriver så gäller det inte för alla.
    Det måste man faktiskt vara realist nog att inse.

Jag, t ex, har svårt för vissa "defekter" som för mig är en total dealbreaker. Så enligt mig måste ts ta upp detta innan kläderna åker av. 
  • burleskburkläsk

Ett sött och fint ansikte och ett hjärta av guld...såna saker gör att allt med personen blir vackert.

En kvinna som klassas av många som vacker från topp till tå men som har en pissig attityd, nedlåtande, går med näsan i vädret och är elak...en sån blir ful och äcklig rakt igenom, hur hon än må se ut.

Om detta vore två kandidater att dejta, de som väljer den sista har noll hjärna!

Sen är ju samma med män om en kvinna fick välja mellan en rund man som har ett fint ansikte och är världens snällaste eller en atlet som bor på gymmet och tittar efter andra kvinnor hela dagarna, desutom kallar han dig nedlåtande saker som hur ful och äcklig du är och att du är kass i sängen.

Som sagt ett aniskte och personlighet är viktigast, är dessa två saker bra då är det riktigt bra.

• Anonym (sandra)
    Anonym skrev 2025-03-02 15:05:20 följande:

Fast nu tycker jag att du är ute på djupt vatten.
    Bara för att du skulle acceptera och kunna tända på en kropp som ts beskriver så gäller det inte för alla.
    Det måste man faktiskt vara realist nog att inse.

Jag, t ex, har svårt för vissa "defekter" som för mig är en total dealbreaker. Så enligt mig måste ts ta upp detta innan kläderna åker av. 
    Jag har tagit upp magen, men inte exakt hur den ser ut, men han svarade att hans ex hade något liknande efter tre barn. Sedan har han sett foton på mig i täckande underkläder. Han verkade inte tappa intresset, snarare tvärtom, men underkläder döljer ju mycket. Med något över magen och pushup så ser jag väldigt bra ut. Men jag vill helst inte ha det på en hel relation liksom.
  • Anonym (sandra)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 15:17:37 följande:

Ett sött och fint ansikte och ett hjärta av guld...såna saker gör att allt med personen blir vackert.

En kvinna som klassas av många som vacker från topp till tå men som har en pissig attityd, nedlåtande, går med näsan i vädret och är elak...en sån blir ful och äcklig rakt igenom, hur hon än må se ut.

Om detta vore två kandidater att dejta, de som väljer den sista har noll hjärna!

Sen är ju samma med män om en kvinna fick välja mellan en rund man som har ett fint ansikte och är världens snällaste eller en atlet som bor på gymmet och tittar efter andra kvinnor hela dagarna, desutom kallar han dig nedlåtande saker som hur ful och äcklig du är och att du är kass i sängen.

Som sagt ett aniskte och personlighet är viktigast, är dessa två saker bra då är det riktigt bra.

Jag vill nog känna mig mer säker på personen innan jag ligger antagligen. det är svårt att hitta såna män faktiskt. De flesta vill ligga direkt.
  • burleskburkläsk
    Anonym (sandra) skrev 2025-03-02 15:25:41 följande:
    Jag vill nog känna mig mer säker på personen innan jag ligger antagligen. det är svårt att hitta såna män faktiskt. De flesta vill ligga direkt.
    Jag är man och jag måste känna personen noga, känns allt bra ja då kan man se vart det leder, har aldrig haft ett ons (dömer ingen som haft) och kommer aldrig att ha ett ons heller...

Det är nog många som vill ligga direkt, framförallt omgna män.
  • Anonym (sandra)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-02 15:39:35 följande:
    Jag är man och jag måste känna personen noga, känns allt bra ja då kan man se vart det leder, har aldrig haft ett ons (dömer ingen som haft) och kommer aldrig att ha ett ons heller...

Det är nog många som vill ligga direkt, framförallt omgna män.
    Trevligt att ni finns. Jag har alltid varit så, även innan jag fick kroppskomplex, så det är inte bara därför. jag kan inte känna mig sexuellt dragen till en person om jag inte har någon form av närhet/intimitet/tillit/likhet.

Men nu är det så att även när jag har det så vågar jag inte. 
  • Tom Araya

Klart du ska våga dejta.

När folk säger att personlighet och ett vackert ansikte kan väga upp ska du inte ta det som negativt, utan att de tycker du är vacker och om du dessutom har en tilltalande personlighet så spelar resten ingen roll. Det är ofta så man sr det om man är ute efter ett seriöst förhållande, medan de som hakar upp sig på de kroppsliga skavankerna troligen bara är ute efter sex.

• burleskburkläsk
    Anonym (sandra) skrev 2025-03-02 21:16:26 följande:
    Trevligt att ni finns. Jag har alltid varit så, även innan jag fick kroppskomplex, så det är inte bara därför. jag kan inte känna mig sexuellt dragen till en person om jag inte har någon form av närhet/intimitet/tillit/likhet.

Men nu är det så att även när jag har det så vågar jag inte. 
    Så länge personen känner till detta så måste det väl kännas lättare?

Sen om du kommit personen nära så ni är typ ett par fast inte haft sex än så kanske du kan låta honom få känna (utan att se) att du håller hans hand och för över de skadade områdena så du faktiskt får känna hur det känns, det kanske är fantastiskt men du har byggt upp värsta tänkbara scenarion och sen går tiden och muren har byggt sig stark.

Jag men ar att du kan prova detta om du har nån på g eller nåt.

Berätta i tidigt stadie om skadorn och att du vill ta det försiktigt med sex i början.

Bara tankar dock! 🤗
  • Tukt

Kan ibland vara värt ta en extra funderare på vad problemet egentligen består i. Är det dejtandet och din kropp eller något annat?

• Anonym (Man2)

Jag tycker du ska våga med mannen du har intresse för och har han själv barn vet han att kroppen kan förändras av graviditet.

Jag träffade ganska många kvinnor efter jag skiljde mig och alla utom två hade fött barn och på vissa syntes det mer på magen mm men det påverkade inte attraktionen och dom flesta män i fin ålder förväntar sig inte att en kvinna ska se ut så om hon gjorde när hon var 20. Och min kropp har ju förändrats den med även om jag tränar mycket och inte fått mage.

Sedan måste jag säga att pappan till ditt barn verkar vara ett stort svin som klankar ner på din kropp då du burit hans barn.

• Anders1970

Klokt att fixa bäckenmusklerna och köpa kirurg hjälp med lös hud. Allt annat är helt rimligt och normalt. 

Svar på tråden Vågar inte ha sex eller dejta pga komplex.