• Anonym (Trött)

Mina föräldrar har sex

Jag är 18 år och bor fortfarnde hemma tillsammans med tre yngre syskon och mina föräldrar. Vi flyttade till nytt hus innan jul. I gamla huset sov mina föräldrar där nere och vi där uppe. Nu bor vi alla på samma våningsplan. 

Jag är så trött på att höra mina föräldrar ha sex. De har inte bara sex i sitt rum, även i duschen som vi alla delar. Oftast sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Tror även de hade sex i garaget en dag. Men jag som är äldre är ju uppe sent och ibland uppe tidigt då jag har praktik och börjar klockan 7 ibland. Så jag hör. 

Vad ska jag göra? Orkar inte höra detta mer! Och tycker synd om mina småsyskon ska höra det ochså. 

• Svar på tråden Mina föräldrar har sex
  • Anonym (Anna)

Du får väl säga att du hör dem och be dem vara tystare.
    Sätt i hörlurar på kvällen .

De måste få ha sex  och det är inte lätt med ungdomar hemma som aldrig sover

• Anonym (Trött)
    Anonym (Anna) skrev 2025-03-04 09:51:59 följande:

Du får väl säga att du hör dem och be dem vara tystare.
    Sätt i hörlurar på kvällen .

De måste få ha sex  och det är inte lätt med ungdomar hemma som aldrig sover

Men jag är vuxen nu. Vi bor ochså hemma. Borde de inte visa respekt?

Har funderat på att ta upp det med mamma. Vet att de hade en kris förra våren och var nära att separera så de är väl nykära nu eller nåt. Men de har sex flera gånger om dagen. Det är väl inte normalt att vuxna människor gör så?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Trött) skrev 2025-03-04 09:53:58 följande:

Har funderat på att ta upp det med mamma. Vet att de hade en kris förra våren och var nära att separera så de är väl nykära nu eller nåt. Men de har sex flera gånger om dagen. Det är väl inte normalt att vuxna människor gör så?
    Det är väldigt normalt! Det är deras hem och de måste få knulle så mycket de vill i sitt eget hem. 
  • Lynx123
    Anonym (Trött) skrev 2025-03-04 09:53:58 följande:

Det är helt normalt för vuxna människor har sex i sitt eget hem! Är du så vuxen som du säger är det nog dags att flytta hemifrån - eller är det inte deras hem?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-04 09:55:53 följande:
    Det är väldigt normalt! Det är deras hem och de måste få knulle så mycket de vill i sitt eget hem. 
    Dom är över 40 år. Dom borde kunna kontrollera sig lite. 

Det är inte så nice att höra sin mamma stöna högt och sängen gnissla. Eller i duschen som vi alla använder, det känns väldigt ofrächt.
  • Anonym (Trött)
    Lynx123 skrev 2025-03-04 09:56:27 följande:
    Det är helt normalt för vuxna människor har sex i sitt eget hem! Är du så vuxen som du säger är det nog dags att flytta hemifrån - eller är det inte deras hem?
    Så dom ska inte ta nån hänsyn till deras barn som bor vägg i vägg?
  • Anonym (Tompa)

Klart det är normalt. Men jag förstår att det blir jobbigt att lyssna på. Prata med dem. Alternativt ta hem ett ragg och lev ut ordentligt så kanske de hajjar poängen.

• Dexter dot com

Du får acceptera att dina föräldrar har ett samliv och använda öronproppar om det stör dig. Sen kan du ju lite försiktigt upplysa dom om att dom kan tänka på volymen.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Tompa) skrev 2025-03-04 10:00:10 följande:

Klart det är normalt. Men jag förstår att det blir jobbigt att lyssna på. Prata med dem. Alternativt ta hem ett ragg och lev ut ordentligt så kanske de hajjar poängen.

Jag har ingen pojkvän just nu och ligger inte runt. 

Hur ska jag ta upp det med mamma? Pappa vill jag absolut inte parata med om det, gud så pinsamt. 
  • Anonym (Trött)
    Dexter dot com skrev 2025-03-04 10:01:02 följande:

Du får acceptera att dina föräldrar har ett samliv och använda öronproppar om det stör dig. Sen kan du ju lite försiktigt upplysa dom om att dom kan tänka på volymen.

Jag har försökt med öronproppar, men det är inte så att de är schema lagda. Igår hade de sex i duschen typ 18:00. Det är inte nice. 
Svar på tråden Mina föräldrar har sex