• Anonym (Fan!)

Fan!

Inte nog med att jag har löne utmätning på 9300kr/månad, nu fick jag en skattesmäll på 12300kr.

Tror ni kronofogden kan vara snäll i 2månader och ta 6150kr från löneutmätningen och ge skatteverket?

Jag ska ringa, men vill veta här, vad ni tror?

• Svar på tråden Fan!
  • Anonym (Nope)

Det har jag väldigt svårt att tro. .

• burleskburkläsk

Om jag skall komma med nåt positivt eller resultatet kan bli positivt.

Ring alla inkosso/företag där du har skulder som är hos kronan och be dem dra tillbaka dem från kronofogden till sig.
    Kom överens med en betalningsplan på runt 2-300 kronor hos vardera av dessa och har du fem skulder totalt så blir det inte så mycket som dras, möjligen 1500:-
    I slutendan så tjänar du på det.
    För vi säger t.ex att kronofogden drar 90k per år, vi säger att den total skulden är på 120k för att göra det lätt för mig.
    Då ser det ut som att du kommer att ha 30k kvar i skuld men du kommer att ha 60k kvar.
    Kolla i appen och räkna på det själv.

Alternativ 2, skuldsanering 👍

• Anonym (Pia)

Skattepengarna ska vara inbetalda senast den 12 september, så du hinner spara och/eller eventuellt låna av någon du känner. 

• burleskburkläsk

Älskar att bli nertummad när jag levererar ren fakta.

Det är vanligen då jag blir just nertummad 😆

Här är för många puckon, egoister och fega anonyma krakar på detta forum.

Och alla dessa män som stöttar andra män bara för att de är just män, vilka retards! 🤪

Tar du åt dig...då var det här meddelandet till just dig!

/Jonny

• Anonym (Kronofogdekundens fru)

Men shit vad ni killgissar!
    Om trådstartaren inte kan betala sin restskatt kommer Skatteverket att skicka fordran till Kronofogden, vilket gör att den kommer "hänga med" de andra skulderna som hen har löneutmätning för. Men det kommer inte hända förrän skatteskuldens förfallodatum har passerat.

• Anonym (Fan!)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-05 07:23:36 följande:

Om jag skall komma med nåt positivt eller resultatet kan bli positivt.

Ring alla inkosso/företag där du har skulder som är hos kronan och be dem dra tillbaka dem från kronofogden till sig.
    Kom överens med en betalningsplan på runt 2-300 kronor hos vardera av dessa och har du fem skulder totalt så blir det inte så mycket som dras, möjligen 1500:-
    I slutendan så tjänar du på det.
    För vi säger t.ex att kronofogden drar 90k per år, vi säger att den total skulden är på 120k för att göra det lätt för mig.
    Då ser det ut som att du kommer att ha 30k kvar i skuld men du kommer att ha 60k kvar.
    Kolla i appen och räkna på det själv.

Alternativ 2, skuldsanering 👍

Tack, har sökt skuldsanering, gjorde det i början av nov-24, så jag väntar på svar.
  • Anonym (Fan!)
    Anonym (Kronofogdekundens fru) skrev 2025-03-05 08:38:54 följande:

Men shit vad ni killgissar!
    Om trådstartaren inte kan betala sin restskatt kommer Skatteverket att skicka fordran till Kronofogden, vilket gör att den kommer "hänga med" de andra skulderna som hen har löneutmätning för. Men det kommer inte hända förrän skatteskuldens förfallodatum har passerat.

Klart jag ska betala, men va bara en fråga jag hade.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fan!) skrev 2025-03-05 09:13:47 följande:
    Tack, har sökt skuldsanering, gjorde det i början av nov-24, så jag väntar på svar.
    Smart gjort, kommer bli så skönt!
Svar på tråden Fan!