• DishFridge

Hon vill inte ha sex längre..

Finns säkert oändligt med inlägg som detta, men behöver nästan skriva av mig lite..

Vi har vart tsm i 10år. Första 7 åren var magiska, vi (m31, k30)var öppna och lyhörda. Provade nya saker och sa till om vi inte var bekväma med något vi provat. 

Men de senaste 3 åren har det avtagit, hon(30) har blivit mindre sugen, har vi sex 1gng/månad är man glad för tillfället.. 

Det började med att hon ville ha allt mer "vanilj"sex, mest missionär i väldigt långsamt tempo.. Verkligen kropp mot kropp, dessutom nästintill att lampan ska vara av. 

Jag tjatar heller inte på henne då jag inte vill tvinga henne till något. Säger hon att hon inte är sugen så är det så..

Någon som har/haft det likadant? Vill ju inte att detta ska vara framtiden för oss..

• Svar på tråden Hon vill inte ha sex längre..
  • jontebula

Hon har nog slutat älska dig, en relation utan sex lär inte leva speciellt länge. Fråga henne om hon älskar dig så varför håller hon på sådär då ?

• Dexter dot com

Det är inget ovanligt att lusten avtar med åren men har du lyft frågan och vad är isf orsaken till hennes minskade lust och vad kan ni göra för att den ska öka.

• NinniQX

Kan det inte bara vara att hon vill hellre ha mer intimt sex än att hålla på och testa nya saker. Hon kanske känner att du inte vill som henne och avstår hellre att ha sex. Finns ingen rätt eller fel men ni måste prata öppet vad ni vill och känner. 

• Nyfiken666

Känner igen det där med att lampan ska vara släckt och att hennes intresse försvann mer och mer. Det är en varningssignal!

För vår del så bröt vi upp, nu har jag en kvinna som älskar sex lika mycket som jag. Underbart! 

• Anonym (H)

Du skriver att hon föredrar missionären och med lampan släckt, låter lite som att hon blivit osäker i sin kropp på senaste? Att hon kanske vill skyla sig?
    att ställa sig på alla 4 med lampan tänd kan kännas väldigt utlämnande och obehagligt om man inte är trygg i sig själv eller blivit osäker av någon anledning.

de behöver absolut inte handla om att kärleken inte fjnns där längre.
    fråga henne vad hon känner, lyft ämnet på ett respektfullt sätt 

• Anonym (Sejmtjitt)

Jag säger som till alla andra som knappt haft sex på x antal år.
    Vill inte hon fixa det och berätta vad som behövs så spelar det ingen roll hur mycket du kommunicerar eller ger henne space osv. Hon kommer inte vilja ha mer sex med dig.
    Speciellt när ni ändå är ganska unga fortfarande så borde man fortfarande vara ganska kåt, åtminstone kåtare än en gång i månaden. 30 år och knappt ha sex, då kan du ju lika gärna vara singel

• Anonym (Sejmtjitt)

Att hon vill ha lampan släckt låter väl dock inte som något problem i sig tycker jag? Men en gång i månaden i den åldern är väldigt lågt.

• Anonym (Kan leva länge)
    jontebula skrev 2025-03-06 09:58:49 följande:

Hon har nog slutat älska dig, en relation utan sex lär inte leva speciellt länge. Fråga henne om hon älskar dig så varför håller hon på sådär då ?

Tror det där är en myt faktiskt att en relation inte kan leva särskilt länge utan sex. Vet par som har hållit ihop flera år sexlöst. Verkar som smärtgränsen går först vid 5 år med inget/nästan inget sexliv, men då har de iofs vart ett par med ett sexliv innan det, ungefär som TS. 5år Får man väl ändå säga är länge relationsmässigt utan sex.
  • Anonym (hm)

Har det hänt något under senaste åren som möjligen skulle kunna påverka lusten? Hur är ert förhållande i övrigt?

• Anonym (hm)
    Anonym (Kan leva länge) skrev 2025-03-07 06:32:25 följande:
    Tror det där är en myt faktiskt att en relation inte kan leva särskilt länge utan sex. Vet par som har hållit ihop flera år sexlöst. Verkar som smärtgränsen går först vid 5 år med inget/nästan inget sexliv, men då har de iofs vart ett par med ett sexliv innan det, ungefär som TS. 5år Får man väl ändå säga är länge relationsmässigt utan sex.
    Det beror troligen på anledningen till sexlösheten. Om det ligger sjukdom bakom är det nog lättare att stanna kvar i relationen, men om det är problem i förhållandet är nog risken större att det tar slut.
Svar på tråden Hon vill inte ha sex längre..