• Dalkulla91

Starkt plus som blivit svagare?

Hej. 

Jag är gravid för första gången och har ingen aning vad som är normalt. Jag plussade för första gången för tre dagar sedan då jag misstänkte att något var fel. 
    Jag fick då ett starkt positivt test på stickan och även på Clearblue digitalt där det stod gravid 2-3.

Jag har blött i över 12 dagar och blev misstänksam över missfall så jag var kontakt med gynekologen och fick tid igår.
    Hon sa då att hon såg en liten prick som antingen kunde vara ett foster i en väldigt tidig graviditet eller en blodklump. Jag har fått tid igen till dem om cirka två veckor.

Orolig och ledsen som jag är så köpt digitalt och stickorna igen för att se om det har förändrats något. Clearblue gav samma resultat men stickan tycker jag har blivit svagare. 

Nu sitter jag och gråter för jag är rädd att det är ett missfall.

Bilder:
    Första är från första testet för tre dagar sedan och den andra är nu i morse.

• Svar på tråden Starkt plus som blivit svagare?
  • AngieF

Först vill jag säga att det så tidigt i graviditeten kan skilja sig mycket på stickorna beroende på vätskeintag, tid på dagen osv. Självklart påverkar även de olika belysningarna samt hur snabbt efter en fotar, hur tydligt det ser ut på bild. Dessutom kan det ta 72h för dubblering av HCG att ske. Så min första tanke är att det inte alls behöver betyda något att det ser annorlunda ut mellan dagarna.

Men för min personliga del innebar svagare test ett tidigt missfall. Så enda tipset jag kan ge är att fortsätta testa i avvaktan på ditt nya besök, testa ungefär samma tidpunkt och fota på samma ställe efter ungefär lika lång tid efter resultat. Och jag vet att det kan vara extremt svårt men i efterhand önskar jag att jag hade testat varannan dag i stället för varje dag, jag hade definitivt sett ett tydligare mönster då. 

Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för dig❤️

Svar på tråden Starkt plus som blivit svagare?