-
-
Svar på tråden Positivt äl-test i 11 dagar?
-
-
Hej! Jag tycker att du ska ta ett gravtest. ÄL-test ger utslag på graviditet också. Lycka till! :)
-
Tack snälla du för ett snabbt svar
har du några andra funderingar om vad detta kan bero på om det inte skulle vara en graviditet? Jag tänkte nämligen att det kanske kan vara så att min kropp försöker släppa ett ägg men inte riktigt klarar av det och försöker igen därav ökad LH- ökning under lång tid. Finns det någon annan här som har upplevt samma sak och visade det sig att ni var gravida då?
-
Så kan det absolut också vara. Jag har PCOS och får omslag på ägglossningstester lite titt som tätt utan att jag sen får någon mens. Det är precis som du säger att kroppen försöker ägglossa men sen inte lyckas och mensen uteblir.
-
Trodde för några år sedan att jag hade PCOS för att jag hade en massa symtom på det, svårt att gå ner i vikt osv, men de har inte kunnat se det på flera utraljud som jag gjort genom åren, däremot har jag ett ganska stort myom på ena sidan, vet inte om detta kan påverka Äl- testen? Har aldrig fått utslag på testen så länge innan så detta är helt nytt, men ska absolut ta ett gravtest om mensen inte dyker upp, har även haft små hugg och lite kramper i livmodern några dagar nu. Ha en trevlig kväll och tack för hjälpen 😊