• Anonym (Why)

Gjorde slut, men varför??!

Hej! 

Detta blir min andra tråd här på familjeliv och tillbaka för lite nya tuffa råd.
    Träffade en helt fantastik kvinna för ca 6 månader sedan och vi har haft det riktigt bra tillsammans. Gillar samma humor, trivs i varandras sällskap och passionen finns verkligen. Jag har tidigare varit i äktenskap (5,5 år sedan det tog slut) där jag inte kunnat uttrycka mina känslor och fått gehör för dem vilket tyvärr har påverkat mig i relationen med den nya. Då jag blev djupt sårad av mitt ex så har mitt känsloliv i princip stängt ner och 6 mån in i den nya relationen så fick jag för mig att jag inte hade blivit kär ännu. Av den anledningen valde jag att göra slut. Vaknade dagen efter med den värsta av panikkänslor över vad jag hade gjort och alla känslor över vad jag faktiskt känner för henne kom samtidigt. Det fanns alltså ingen tid att "glömma allt dåligt och bara komma ihåg det bra". 

Jag skämdes naturligtvis, men fick rådet att låta henne vara ifred innan jag kontaktade henne igen. Det gick en vecka, sen klarade jag inte vänta längre. Jag ville berätta vad jag faktiskt kände för henne. Vi träffades samma kväll och jag tömde mitt hjärta och bad om förlåtelse för hur jag sårat henne. Hon tackade för att jag hörde av mig och berättade men att det kommer ta tid att smälta. Vi avslutade promenaden med en lång hård kram (på hennes initiativ) Jag sa: "Du vet var jag finns om du vill höra av dig igen" varpå hon svarade: "Du med" 

Dagen efter skickade jag ett mess: "Hoppas du får en fin dag. Ville bara säga att jag tänker på dig. Kram"
    Fick ett hjärta på det meddelandet. 

Detta var för 6 dagar sedan. Jag kämpar med att inte ligga på. 

Vad tror ni, har vi en chans?

• Svar på tråden Gjorde slut, men varför??!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Why)
    Violetten91 skrev 2025-03-09 20:09:47 följande:

Det blir lättare när du väl har gått ut högstadiet.

Fattar piken, den var bra, men det hade räckt med ett ja eller nej
  • Anonym (Mx)

Om du gör slut på impuls och ångrar dig dagen efter utan att veta varför, så kommer du troligen få rätt stora problem med relationer i livet.

Men lycka till, just denna gång verkar det som att du skulle kunna fixa det. Även om du får ligga på lite mer för att återskapa någon form av tillit.

• Tecum

Chans finns det alltid, men jag skulle säga att den är under 50%. Jag tror du gjorde ett misstag som väntade en vecka innan du bad om ursäkt. Nu fick hon tid att smälta dumpningen, minnas dina dåliga sidor och ifrågasätta sina egna känslor.
    Men jag håller tummarna!

• Anonym (Why)

Tack, lite hopp är det jag behöver även om det kanske inte bär hela vägen. 

Nej, det var riktigt dumt att vänta en vecka. Fick t.o.m. rådet att vänta två veckor för att hon skulle hinna smälta det.

För Guds skull, jag är ju vuxen och borde gått på magkänslan. Skulle ringt direkt!

• Anonym (Malin)
    Anonym (Why) skrev 2025-03-09 20:28:17 följande:

Nej, det var riktigt dumt att vänta en vecka. Fick t.o.m. rådet att vänta två veckor för att hon skulle hinna smälta det.

För Guds skull, jag är ju vuxen och borde gått på magkänslan. Skulle ringt direkt!

Ja det var ett riktigt dåligt råd, antar att det kom från en annan man? Misstag ska man korrigera så fort som möjligt. Men kanske vill hon bara ge igen, hålla dig på sträckbänken?

Uppdatera gärna hur det går!
  • Anonym (Mattias Karlsson)

Om du ska ens ha en chans att ställa frågan till henne om hon vill börja om måste du givetvis jobba på att få tillbaka hennes tillit på ett sätt hon faktiskt kan se konkret.
    Det gör du INTE med att hålla dig borta. 

Du har bett om ursäkt och förklarat varför.  Nu måste du agera. 
    Det finns ingen motsättning I att jobba framåt samtidigt som hon får chans att tänka . Öppen kommunikation är nyckeln. Prata, prata, prata. Men på en respektfull nivå såklart.  Bli inte klängig och klibbig utan bete dig vuxet. Börja kravlöst med en fika på stan och ta det därifrån.  

Och oavsett om det blir något mer eller inte så måste du ta itu med det bagage du har så du inte sabbar detta ännu en gång eller en ny tjej längre fram. 

• Anonym (Why)
    Anonym (Malin) skrev 2025-03-09 20:38:02 följande:
    Ja det var ett riktigt dåligt råd, antar att det kom från en annan man? Misstag ska man korrigera så fort som möjligt. Men kanske vill hon bara ge igen, hålla dig på sträckbänken?

Uppdatera gärna hur det går!

Såklart att det kom från en annan man, bra gissat! 

Jag gick på instinkten nu igen och skickade iväg ett mess där jag säger att jag respekterar hennes behov av tid och att jag finns här om hon vill prata. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Why) skrev 2025-03-09 20:28:17 följande:

Du skulle ringt direkt känslan kom...men jag tror det här löser sig men för hundan spola henne inte nåt mer! 😉
  • Anonym (Why)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 20:47:24 följande:
    Du skulle ringt direkt känslan kom...men jag tror det här löser sig men för hundan spola henne inte nåt mer! 😉

Hehe, tack! 

Nej det tänker jag verkligen inte! Hon är något verkligen speciellt. Det blir med näbbar och klor jag håller kvar om hon ger mig en chans till. 

Hoppas hon plågar mig lite bara. Något jag faktiskt kan tycka jag förtjänar. 

Svar på tråden Gjorde slut, men varför??!