• Anonym (Lollo)

Han var aldrig så intresserad va?

Dejtat en kille 4 ggr. I början pratade eller skrev vi varje dag om allt möjligt högt och lågt. De två senaste veckorna har han inte kunnat ses när jag föreslagit ny dejt och inte kommit med något annat förslag. Kontakten har gått ner också och blivit tråkigare och glesare. När jag försöker ta upp nåt mer ämne med mer djup än vad man ätit till lunch hakar han inte riktigt på. Han uppdaterar sin Facebook fast svarar inte mig på flera timmar osv. Skrev till slut att jag uppfattade att intresset svalnat och att vi kanske ska gå vidare och frågade vad han tyckte om det? Han svarade att han inte uppfattat det alls men att vi kan sluta höras. Det hela blev ett ganska kort avslut. 

Var det fel att fråga honom vad han tänkte eller var han inte så intresserad? 

• Svar på tråden Han var aldrig så intresserad va?
  • Anonym (Kalle)

Kan tyvärr inte se minsta intresse från hans sida om det du beskrev stämmer. 

• Anonym (M)

Han var nog inte så intresserad eller så svalnade intresset. Nu vill han inte höras mer så låt honom vara. 

• Anonym (P)

Kanske han var intresserad i början, det är fullt möjligt. Men han är absolut inte intresserad längre.

• Fjäril kär

Nope.  His not that in to you.

Möjligen att han nu på slutet försökte hålla kvar ett minimum intresse utifall att det inte fanns nån annan tjej tillgänglig.  

Har ni legat är det möjligt att han blev nöjd med sex och inte var intresserad av mer än så. 

• Anonym (Lollo)

Han sa att han tyckte det var tråkigt att jag inte ville höras mer. Men sa samtidigt inte emot att jag tyckte det kändes som han tappat intresset. Fast han menade att han inte märkt av den känslan.
    Hade hellre föredragit att han sa direkt ut att han inte var intresserad längre.

• Anonym (Nope)

Inte det minsta intresse från hans sida. Han körde taktiken som många killar gör, ?jag drar mig undan och ger bara smulor i kommunikationen och beter mig så blasé och tråkigt att hon till sist gör slut. Då slipper jag göra det jobbet och kan låtsas vara besviken men får resultatet jag vill ha?. 

Detta är genomgående en manlig taktik för att slippa ta ansvar för situationen och slippa vara den som tar initiativ till ett jobbigt samtal. 

• Anonym (Lollo)

Så trist. Och motsägelsefullt beteende. Han sa redan första dejten att han inte hade nåt behov av dejtingappar mer.

• Anonym (Toker)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-03-10 13:46:07 följande:

Så trist. Och motsägelsefullt beteende. Han sa redan första dejten att han inte hade nåt behov av dejtingappar mer.

Var det efter första ligger han försvann? Eller har du sagt något som gjort honom ointresserad?
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Toker) skrev 2025-03-10 13:50:19 följande:
    Var det efter första ligger han försvann? Eller har du sagt något som gjort honom ointresserad?
    Nej inte efter första ligget. Ligget var rätt dåligt medan han tyckte det var skitbra. Vi hade nån mer dejt efter det. Vet inte vad det skulle kunna vara som jag sagt i så fall.
Svar på tråden Han var aldrig så intresserad va?