• Anonym (Reflekterande gringubbe)

Jag har blivit en rädd gringubbe

Jag har precis passerat 50 och har kommit på mig själv att jag har blivit en rädd gringubbe. har börjat reflektera över detta nu. Jag är inte alls samma person som jag var typ från 30 till någonstans i början av 40. Jag vågar inte längre ta några risker och är oftast grinig på allt och alla fast egentligen bottnar det nog i något missnöje med mig själv att livet inte blev som jag hoppats. Hur kan jag tagga ned bli lite trevligare och helt enkelt trivas med livet.

• Svar på tråden Jag har blivit en rädd gringubbe
  • Anonym (Kinna)

Vad är du missnöjd med och vad hade du hoppats på som inte slog in?

• Sonora
    Anonym (Reflekterande gringubbe) skrev 2025-03-11 10:16:30 följande:
    Jag har blivit en rädd gringubbe

Jag har precis passerat 50 och har kommit på mig själv att jag har blivit en rädd gringubbe. har börjat reflektera över detta nu. Jag är inte alls samma person som jag var typ från 30 till någonstans i början av 40. Jag vågar inte längre ta några risker och är oftast grinig på allt och alla fast egentligen bottnar det nog i något missnöje med mig själv att livet inte blev som jag hoppats. Hur kan jag tagga ned bli lite trevligare och helt enkelt trivas med livet.

Vi män råkar också ut för hormonella förändringar med åldern. Brist på testosteron orsakar mycket av det du beskriver. Kanske det är läge att ta det "stora blodtestet" , kostar en 1000-lapp hos ett privatlabb och mäter 50 olika nivåer på ämnen i blodet, inkl testosteron.

En annan väg är att akta sitt humör och backa av lite när du känner jobbiga tankar och inte agera på dom. Det går. Det är ju bara tankar som utlöser känslorna ( Dåligt humör)

Ta hand om dig , arbeta mot dina inbillningar, välj lite mer optimism
Svar på tråden Jag har blivit en rädd gringubbe