Vem bestämmer om alkogel?
Om du är gäst hos någon som ber dig sprita av händerna när du kommer dit, gör du det eller protesterar du och varför? Vad är din syn på alkogel rent allmänt?
Om du är gäst hos någon som ber dig sprita av händerna när du kommer dit, gör du det eller protesterar du och varför? Vad är din syn på alkogel rent allmänt?
Jag gör det. Gör det inte hemma till vardags. Men gör ingen sak av det om någon annan vill att jag ska göra det hemma hos dom. Vill dom göra det hos mig plockar jag fram flaskan.
Inget att börja dividera om.
Jag tar seden dit jag kommer.
Kommer jag till äldre eller svaga personer tvättar jag händerna innan jag tar i hand och kliver in i deras hem.
Vill någon att jag spritar händerna gör jag det, jag är ju gäst och vill att mina vänner ska må bra.
Jag gör det utan att ifrågasätta. Konstaterar sen lite för mej själv att den här personen har dålig koll på smittspridning.
Det tar ju två sekunder att sprita händerna och är skonsammare än att tvätta sig med tvål och vatten, så givetvis gör jag som jag blir ombedd. Värden/värdinnan har ju säkert goda grunder för att be gäster sprita sig. Kanske finns det någon i hushållet med nedsatt immunförsvar eller liknande.
Jag tänker att det alltid är märkligt om någon ber om det utan att berätta varför.
Det tar ju två sekunder att sprita händerna och är skonsammare än att tvätta sig med tvål och vatten, så givetvis gör jag som jag blir ombedd. Värden/värdinnan har ju säkert goda grunder för att be gäster sprita sig. Kanske finns det någon i hushållet med nedsatt immunförsvar eller liknande.
Åh herregud, jag hoppas att det inte är en riktig situation som uppstått, är det någon som har extrem torr hud/eksem eller något som gärna inte vill använda handsprit så kan hen ju bara tvätta händerna istället, varför göra detta till ett problem?
Man bestämmer i sitt eget hem, som gäst hade jag inte ifrågasatt, hade jag varit personen med handspriten så hade jag undrat vad det är för konstig vän jag har som "protesterar" över lite handsprit
Om någon man besöker kräver det, gör man det eller går därifrån.