• Anonym (Suck)

Inleder bråk pga känsla

Det är nästan att jag börjar ledsna på min sambo nu efter att hon ännu en gång typ attackerat mig eftersom jag inte lyssnat, varit frånvarande, suckat eller annat som inte fallit henne på smaken.Hon bygger upp så otroligt stora problem i sitt huvud så snabbt och kommer med galna slutsatser och ska tjafsa. Är flerparten är kvinnor så här? Mitt ex var inte så här. 

• Svar på tråden Inleder bråk pga känsla
  • Anonym (Känner igen)

Känner igen det där. Mitt ex var exakt likadan. Hetsade upp sig för småsaker varje dag. Fanns alltid nånting man kunde gå igång på. Typ att vad vet jag, man hade parkerat bilen för långt bort. Herregud säger jag. Det finns väl värre saker att hetsa upp sig över. Finns barn som svälter i världen... 

• Anonym (Tyvärr, ja)

Nu vet jag ju naturligtvis inte säkert eftersom jag inte haft mer än 3 längre relationer, men jag tror det är ovanligt att kvinnor inte är sådana ja. Kan börja skrika direkt på morgonen för att de drömt du har gjort något, slår sönder saker, får för sig att du vänstrat, stort kontrollbehov och skjuter över ansvaret över saker de gör på dig. Att du inte stoppat, hindrat, fått henne lugn tex om hon slagit sönder något eller fått ert utbrott och skäms.

Det är inte som i nån slags prinsess-saga direkt, kvinnor är väldigt toxiska så pass att det hade vart enklare/mindre stress att vara gay.

• Anonym (Känner igen det..)

Känner absolut igen det, hos mitt ex, mina barns pappa. Minsta lilla som inte gick som han tänkt sig eller gjordes på hans vis så fick han frispel. Men, sedan ett år tillbaka slipper jag det där utan kan göra saker på mitt vis, som jag önskar. 

• Anonym (Sissi)

Så skönt att känna sig "normal". Inga utbrott och ett strålande humör för det allra mesta.

• Anonym

Vi kvinnor är lite hysteriska ja.

Äh, flytta ihop med en karl om du tycker det är så hemskt och vill ha tråkigt istället

• Anonym (Känner igen)
    Anonym skrev 2025-03-13 23:08:00 följande:

Vi kvinnor är lite hysteriska ja.

Äh, flytta ihop med en karl om du tycker det är så hemskt och vill ha tråkigt istället

Jag bodde med en kompis i några år. Kan säga att det inte va ett enda bråk eller tjafs på de åren. 
  • Anonym
    Anonym (Känner igen) skrev 2025-03-13 23:09:37 följande:
    Jag bodde med en kompis i några år. Kan säga att det inte va ett enda bråk eller tjafs på de åren. 
    Ja, men det var väl tråkigt?
    När det är rivigt är det roligare
  • Anonym
    Anonym (Känner igen) skrev 2025-03-13 23:09:37 följande:
  • Anonym (Känner igen)
    Anonym skrev 2025-03-13 23:12:32 följande:
    Bodde också ihop med mitt ex några år. Så ett mellanting hade varit perfekt! 
  • Anonym (Känner igen det..)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-13 22:24:48 följande:
    Inleder bråk pga känsla

Det är nästan att jag börjar ledsna på min sambo nu efter att hon ännu en gång typ attackerat mig eftersom jag inte lyssnat, varit frånvarande, suckat eller annat som inte fallit henne på smaken.Hon bygger upp så otroligt stora problem i sitt huvud så snabbt och kommer med galna slutsatser och ska tjafsa. Är flerparten är kvinnor så här? Mitt ex var inte så här. 

Förresten, varför tror du att merparten kvinnor är så när du haft en som är det och en som inte är det?
Svar på tråden Inleder bråk pga känsla