• Anonym (Grateful)

Usel idé med blommor el dyl till vårdcentral?

Jag har under lång tid haft ganska intensiv kontakt med min vårdcentral både pga fysisk och psykisk ohälsa. Jag hamnade i en förfärlig situation på min arbetsplats bland annat.

Jag har aldrig upplevt ett sådant fantastiskt stöd  och hjälp från någon vårdcentral eller för den delen annan vårdinrättning någonsin. 

Jag skulle vilja tacka dem och visa min uppskattning på något sätt. Det gäller egentligen alla professioner där, allt från receptionister, undersköterskor, sjuksköterskor osv men allra främst min läkare och psykolog.

Vore det helt pinsamt och obekvämt för dem om jag skickade/lämnade en bukett/chokladask/annat? med något tackkort till mottagningen?

jag tänker att vi rent allmänt visar för lite uppskattning och vården brukar ju oftast mest få klagomål, så det kanske ändå vore uppskattat av dem?

Om jag nu ska ge något så funderar jag på hur jag kan skriva på kortet. jag skulle vilja skriva nåt typ som uppskattning till hela personalen men särskilt till X och Y som är de som verkligen varit engagerade utöver det vanliga.

Några tankar från er? Andra idéer på vad jag kan göra istället?

• Svar på tråden Usel idé med blommor el dyl till vårdcentral?
  • Freddie K

Tanken är god, men kanske inte blommor, då många är allergiska, men en låda choklad och ett kort är väl fint. De behöver ju få lite uppskattning de med ibland. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Fjäril kär

Blommor får INTE lämnas pga allergi . 

Ett fint kort med något fint skrivet räcker gott som uppskattning 

• Anonym (S)

Låter jättefint. Choklad (utan nötter) med ett välskrivet kort tror jag uppskattas jättemycket.

Skriv även ett mail till cheferna om din upplevelse...de får ju oftast bara veta det dåliga...

• Anonym (Grateful)
    Fjäril kär skrev 2025-03-16 09:58:54 följande:

Blommor får INTE lämnas pga allergi . 

Ett fint kort med något fint skrivet räcker gott som uppskattning 

Känns lite fattigt med bara ett kort, kanske en grön väst då...eller en kaka/tårta...men med alla allergiska så kanske inte det heller....
    Anonym (S) skrev 2025-03-16 10:29:48 följande:

Låter jättefint. Choklad (utan nötter) med ett välskrivet kort tror jag uppskattas jättemycket.

Skriv även ett mail till cheferna om din upplevelse...de får ju oftast bara veta det dåliga...

Det var inte en dum idé faktiskt, maila chefen...men hur får jag reda på mailadressen tro...
  • Anonym (Lite skeptisk)

Jag förstår dina tankar, men det är lite olämpligt nuförtiden att tacka personalen med större presenter som tårtor och dyra tackpresenter. 

Maximalt lämpligt - fruktkorg med tackkort. Vanliga godis äter inte alla (tårtor för pomposa- olämpligt) men frukter uppskattar alla. 

• Anonym (Lite skeptisk)

OBS Aldrig blommor, särskilt till sjukhuset! 

• Anonym (Nina)

Fikabröd är alltid uppskattat och ett trevligt kort. 

• Anonym (S)
    Anonym (Grateful) skrev 2025-03-16 10:39:55 följande:
    Känns lite fattigt med bara ett kort, kanske en grön väst då...eller en kaka/tårta...men med alla allergiska så kanske inte det heller....
    Anonym (S) skrev 2025-03-16 10:29:48 följande:

Det var inte en dum idé faktiskt, maila chefen...men hur får jag reda på mailadressen tro...
    Finns det någon allmän mailadress eller adress för synpunkter?
    Skriv i mailet att du önskar att detta ska komma cheferna till gagn så brukar det lösa sig....

Jag har detta som vana, att skicka mina positiva synpunkter till berörda och till chefer...oavsett om det handlar om myndigheter eller exempelvis hotell...
    Oftast får de bara veta det dåliga och möjligtvis det bra muntligt...
  • Anonym (SA)

Alla vårdgivare älskar fika och beröm! 😄 Ett fint handskrivet kort och kanske en Alladin räcker superbra! Jättehärlig tanke!

Svar på tråden Usel idé med blommor el dyl till vårdcentral?