• Anonym (Sk)

Är något fel? Är det för snabbt?

Min kille har sagt att han älskar mig efter 1 månad. Har frågat honom om han vet skillnaden mellan gilla och älska och han säger att han vet. Men jag blir fundersam. Är det för snabbt?

• Svar på tråden Är något fel? Är det för snabbt?
  • Anonym (123)

Övertänk inte... 

Han kanske älskar dig, på riktigt.

Jag och sambon flyttade ihop efter 4 månader, givetvis big sak som alla tyckte var alldeles för tidigt.

Idag, 23 år senare har vi hus barn och lev ett jättebra liv.

Så häng inte upp dig på orden, njut av livet om du tycker om honom tillbaks... 

• burleskburkläsk
    Anonym (Sk) skrev 2025-03-18 04:08:33 följande:

Min kille har sagt att han älskar mig efter 1 månad. Har frågat honom om han vet skillnaden mellan gilla och älska och han säger att han vet. Men jag blir fundersam. Är det för snabbt?

Det är olika, vad och hur folk känner, hur intensivt etc.

Hade det känts bättre om han hade sagt: "jag älskar inte dig"?

Det känns fel tycker jag.

Så länge han är ärlig så är det väl trevligt! 😃
  • Dexter dot com

För att kunna älska nån behöver man ju känna personen väldigt bra och det har jag svårt att tro att man gör efter en månad. 

• Anonym (Inte göra, men säga)

Det är inte för tidigt att älska någon efter 1 månad, men det är för tidigt att säga det eftersom kvinnor associerar det med röd flagg eller rentav hustrumisshandlare av nån anledning. Vet inte varför, men de gör det. Så 3 månader är bättre innan man får säga det. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Inte göra, men säga) skrev 2025-03-18 07:36:46 följande:

Det är inte för tidigt att älska någon efter 1 månad, men det är för tidigt att säga det eftersom kvinnor associerar det med röd flagg eller rentav hustrumisshandlare av nån anledning. Vet inte varför, men de gör det. Så 3 månader är bättre innan man får säga det. 

Galet att nåt så vackert och välmenande kan ses som nåt så vidrigt...men tänk om man tänker så, nu har det gått tre månader...och hon har en gräns på fyra månader...ja då var det ren otur då...
  • Anonym (?)
    Anonym (Sk) skrev 2025-03-18 04:08:33 följande:

Det går alltid att hitta fel om man letar tillräckligt noga

Tänker du dumpa honom för han säger att han älskar dig efter en månad?
  • Anonym (R)

Min man sa det efter två veckor. Jag sa inget tillbaka men blev överlycklig att han kände mycket så snabbt. Det är väl inget problem?

Svar på tråden Är något fel? Är det för snabbt?