• Anonym (Kvinnlig egoism)

Dubbelmoral om kvinnor ska få ligga med hur många de vill

I en artikel i Aftonbladet så påstår kvinnan bakom artikeln att kvinnor ska få ligga med "hur många de vill" och kvinnors "fria sexualitet".

Det är ologiskt om kvinnor ska få knulla med "hur många de vill" och snacket om kvinnors "fria sexualitet"..
    För män så ska sex handla om något man ska förtjäna, att det är ingen mänsklig rättighet etc påstås det.  Kvinnor får ha åsikt om männen oavsett om mannen godkänt det heller inte. 
    Allstå det finns ingen fri sexualitet i själva verket. 

Varför ska då kvinnor få knulla med hur många de vill och att andra personer måste acceptera kvinnans sexliv? 

www.aftonbladet.se/family/a/JJJVzR/en-kvinna-far-gora-hur-manga-aborter-hon-vill

• Svar på tråden Dubbelmoral om kvinnor ska få ligga med hur många de vill
    "Hur många får en kvinna ligga med innan det blir för många? Det finns bara två rimliga svar på dessa frågor. Den ena är: så många som hon själv vill. Och den andra är: det ska väl du skita i? Men alltför många i det här landet verkar tro att man har mandat att lägga sig i en sådan väldigt privat ensak? Det sveper en enorm konservativ tsunami över oss just nu och jag blir både förkrossad och förbannad samtidigt".

Anonym (Kvinnlig egoism) skrev 2025-03-18 13:33:56 följande:
    "Hur många får en kvinna ligga med innan det blir för många? Det finns bara två rimliga svar på dessa frågor. Den ena är: så många som hon själv vill. Och den andra är: det ska väl du skita i? Men alltför många i det här landet verkar tro att man har mandat att lägga sig i en sådan väldigt privat ensak? Det sveper en enorm konservativ tsunami över oss just nu och jag blir både förkrossad och förbannad samtidigt".
    Kvinnor får ha åsikter om männen angående sex. 
    Det är även socialt accepterat som kvinna att vilja att olika män ska bli utan sex. 
    Varför ska män då inte få ha en egen privat åsikt om kvinnor som ligger runt? 
  • Anonym (-)
    Anonym (Kvinnlig egoism) skrev 2025-03-18 13:35:11 följande:
    Kvinnor får ha åsikter om männen angående sex. 
    Det är även socialt accepterat som kvinna att vilja att olika män ska bli utan sex. 
    Varför ska män då inte få ha en egen privat åsikt om kvinnor som ligger runt? 
    Du har rätt till din egen åsikt. Jag tycker likadant som du fast om män då eftersom jag inte dejtar kvinnor. Hade inte heller hymlat om det ifall jag skulle ge mig in i dejtinglivet. Lösaktiga män utgör inga lämpliga eller pålitliga partners för mig, Kan förstå om män känner likadant om lösaktiga kvinnor. 
  • Anonym (hmm)

Inte ovanligt att snygga kvinnor ligger med 200-300 olika män nu för tiden.

Det är kvinnans rättighet att få vara fri och ligga med så många hon vill, medan män inte får köpa sex av kvinnor som gör detta frivilligt. 

Ja ts hyckleriet är enormt! Och det är milt sagt.

Såg nyligen en video där en kvinna erkände att hon hade haft sex med ca 650 olika män. Och det är antagligen inte så ovanligt som man vill tro heller.

Medan man samtidigt spottar på män som har svårt att finna sig en kvinna överhuvudtaget.

• Anonym (U)

Tycker inte man kan jämföra kvinnor som ligger med många med män som köper sex.  Det är var och ens ensak hur många man vill ligga med. Sedan kan man själv välja om man vill ha en som ligger runt. Men jag håller med om att föraktet mot män som har svårt att hitta någon är kompakt här på FL, inte minst oskulder. Och jag menar inte incels, de är en egen kategori för sig  utan just män som förmodligen är för försiktiga, mesiga eller av annan anledning inte lyckas få till det.  Och i det avseendet håller jag med om dubbelmoral.

• Anonym (Frida)

Andra människors sexliv är inte min ensak. Jag (34-årig kvinna) har legat med färre än fem personer och det är jag nöjd med. Om någon annan vill ligga med 100 personer spelar det liksom inte så stor roll vad jag tycker om det. Jag hade inte velat vara tillsammans med en person som legat med jättemånga och det är mitt personliga val. Inte svårare än så.

• Anonym (Mymlan)

Jag har bara legat med 4 män och är nöjd med det. Om någon vill ligga med 100, varsågod. Men det är inte min kopp te. Men jag dömer henne inte. Jag dömmer heller inte män som ligger runt men skulle aldrig välja en sådan man. Min man har legat med 2 innan mig. Om jag var singel skulle jag hellre välja en oskuld framför en som legat med 50+. Appropå oskulder, jag håller med kommentaren om förakt med manliga oskulder. Har sett det själv och tycker det är hemskt även om jag inte vet hur många de faktiskt är som uttrycker detta. Några av dessa män verkar vara bra män som inte förtjänar det bemötandet. Kan man inte stötta kan man i alla fall låta bli att håna. Och det sista gäller förstås oavsett kön och oavsett vad det handlar om.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Mymlan) skrev 2025-03-18 14:11:22 följande:

Jag har bara legat med 4 män och är nöjd med det. Om någon vill ligga med 100, varsågod. Men det är inte min kopp te. Men jag dömer henne inte. Jag dömmer heller inte män som ligger runt men skulle aldrig välja en sådan man. Min man har legat med 2 innan mig. Om jag var singel skulle jag hellre välja en oskuld framför en som legat med 50+. Appropå oskulder, jag håller med kommentaren om förakt med manliga oskulder. Har sett det själv och tycker det är hemskt även om jag inte vet hur många de faktiskt är som uttrycker detta. Några av dessa män verkar vara bra män som inte förtjänar det bemötandet. Kan man inte stötta kan man i alla fall låta bli att håna. Och det sista gäller förstås oavsett kön och oavsett vad det handlar om.

Du dömer inte män som har legat runt, men du skulle inte välja en sådan man?

Förstår du ens vad du skriver?

Självklart så dömer du, då du inte skulle kunna tänka dig en sådan man. Alltså förstår inte ni kvinnor ordet Hyckleri eller ?? Menar inte det som någon kränkning, utan jag undrar faktiskt helt seriöst ??

• Anonym (Frida)
    Anonym (hmm) skrev 2025-03-18 14:18:40 följande:

Självklart så dömer du, då du inte skulle kunna tänka dig en sådan man. Alltså förstår inte ni kvinnor ordet Hyckleri eller ?? Menar inte det som någon kränkning, utan jag undrar faktiskt helt seriöst ??

Att ha en preferens är inte detsamma som att döma ut någon. Jag hade inte heller velat vara tillsammans med en man som legat runt men jag bryr mig inte om någon kille jag inte är ihop med har gjort det.

Precis som att jag inte hade velat vara tillsammans med en tjugo år äldre eller yngre kille. Det betyder inte att jag har fördomar om dem.
  • Anonym (Mymlan)
    Anonym (hmm) skrev 2025-03-18 14:18:40 följande:

Skojar du med mig? Menar du att man dömer alla man inte attraheras av? I så fall vet du inte vad ordet döma betyder.
Svar på tråden Dubbelmoral om kvinnor ska få ligga med hur många de vill