• Anonym (Jolsanna)

Vill ha barn nu nu nu!

Hej, en sak som jag vill göra klar är att vi e inne på ett barn tillsammans . Min man och jag. vi har fyra barn sen innan men inga gemensamma . Men det stiger mig åt huvudet . Jag vill nu nu nu. Livrädd för att de inte ska gå då jag blir 36 nu . Men vet att de kanske inte är någon ålder o inte behöva oroa sig men jag har alltid oroat mig . Hur har de gått för er andra , har ni några tips på hur jag ska kunna slappna av o inte stressa upp mig . o tar gärna tips på hur vi kan göra att fertiliteten blir bättre 🤓

• Svar på tråden Vill ha barn nu nu nu!
  • Anonym (Frida)

Se till att ni lever hälsosamt och gynnar både ägg och spermier så långt ni kan genom att ha sund vikt, motion, vettiga matvanor, bort med nikotin och ingen alkohol.  

Köp ägglossningstest och ta reda på när den faktiskt infaller och OM du faktiskt får det varje månad . Matcha sexet med ägglossningen.  

Det tar i snitt ca 8 månader att bli gravid men upp till ett år anses normalt. 

• Fjellmyran

Blivit gravid 2 gånger som 38-åring, ett missfall, en bebis i magen :) Så det behöver inte vara så svårt att att lyckas, är ju så olika. 

Jag åt Q10 (boostar äggkvalitén) och åt som jag brukar, vilket är så hälsosamt men drog ner på koffeinet lite då för mkt koffein kan påverka fertiliteten negativt. Känner min kropp och när ÄL inträffar och hade sex vid fertila perioden. Tog 3 månader att bli gravid (missfall v 5) och sen blev jag gravid igen direkt efter missfallet :)

Lycka till 🌸

Svar på tråden Vill ha barn nu nu nu!