Hur acceptera att jag inte får fler barn?
Jag har barn med mitt ex. En man som misshandlade mig och behandlade mig illa genom hela vårt långa förhållande. Jag trodde inte att jag ville ha fler barn efter hur traumatiskt han gjorde det för mig, men nu när jag är fri från honom (så gott det går med gemensamma barn) hade känslan börjat komma att jag nog vill det ändå, att få uppleva hur det är med en kärleksfull och stödjande partner... men så fick jag beskedet häromdagen.
Jag måste börja med en medicin jag absolut inte får ta som gravid och jag kommer tvingas leva med den resten av livet. Inte nog med att det känns skitjobbigt att behöva stoppa i mig något jag absolut inte vill ha, så tar det ju även bort min möjlighet att få barn med en ny partner. Jag är i 30-årsåldern och det känns hemskt att någon annan ska ta det beslutet åt mig. Frågade om det inte fanns andra alternativ, men nej... blir jag gravid ändå kommer de propsa på abort, för medicinen utsätter bebisen för stora risker...
Jag ÄR tacksam för de barn jag har, men efter allt jag varit med om känns det här nästan som ännu ett övergrepp... beslut tas över mitt huvud och som kommer påverka hela mitt liv...