Önskar åsikter om pappa byta jobb pga barns högskolestudier...
Jag är mamma till ett barn med högfungerande autism, som till hösten ska gå på högskola i en storstad i annat landskap än det vi bor i nu.
Utbildningen finns bara där o med betyg o toppskikt på nationella proven, så kommer h*n att komma in. Utbildningen är på 3 år.
Jag ska flytta med, pappan o jag är separerade sen många år, dock så umgås vi som familj då o då o ingen av oss har någon ny partner..
Jag är fattig-sjukpensionär, har allvarliga problem med hälsan.
Vi känner ingen i det landskapet o hittar inte heller.
Jag oroar mig massor, så pass att jag blir fysiskt illamående o jag har fått problem med blodtrycket, vilket förvärrar min situation.
Där vi bor nu, är ett avskyvärt ställe på många sätt o både jag o barnet har länge pratat om när vi äntligen kan flytta härifrån.
Vi skulle ha flyttat innan gymnasiet barnet o jag, till mina hemtrakter, men då gick jag från att vara frisk till att vara allvarlig sjuk o hamnade mitt uppe i utredning o sjukhusboende, låg mer än en månad på sjukhus precis då skolan skulle börja. Så vi blev kvar här då pappan vägrade flytta eller ens ta ut ledighet tills jag kom ut från sjukhuset.. Han vill bo kvar här.
Han har en förälder kvar i livet o tanken är att han ska överta sitt barndomshem. Vet dock inte när det ska ske då den föräldern vägrar flytta till äldreboende trots att det vore det bästa men mitt ex har börjat köpa in sig.
Exet har varit på samma jobb i 28 år o han skulle inte ha några problem med att få nytt jobb någon annanstans inom samma område.
Nu tycker jag att exet ska försöka ta tjänstledigt eller säga upp sig o flytta med, just för att vårt barn behöver stöd o skulle det hända mig något, så kommer inte vårt barn kunna hantera det. Allra helst skulle jag vilja att exet bor i närheten alla 3 åren men iag ett år tills vi lär oss hitta o lära känna folk. O jag kanske kommer att behöva göra en stor operation i framtiden. Är jag korkad som tycker o tänker så?