• Anonym (TrådSkapare)

Kan jag vara gravid?

Jag är inte i det stadiet där jag planerar eller vill bli gravid, snarare så är de det sista jag vill...

Hur som helst, efter lite diskussioner med en nära vän om att vissa kvinnor som varit gravida ändå har haft sin "mens" så började tankarna snurra i huvudet på mig.

Hade samlag runt min ägglossning i januari, vi använde kondom. Kan ha tjuvstartat lite utan till en början, men minns inte helt 100. 

Har sedan dess haft mens 3 gånger, dessa mensturationer har dock varit kortare och "lättare" än vanligt men ändå rikliga så som mens kan vara. Liksom lite trögstartade med väldigt lite blod och mycket brunt.

För drygt 1,5 vecka sen började jag från ingenstans må illa till och från dag till dag. Värst var hur åksjuk jag blev av att åka både bil, buss och spårvagn...
    Detta är egentligen det enda jag kan känna igen (I tidigare graviditet blev jag väldigt åksjuk) Tänkte kissa på en sticka imorgon, men bör jag vara orolig?

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Ovanligt)

Väldigt få och är ovanligt att få mens när man är gravid: varit gravid 6 gånger och aldrig haft en blödning på nedre den tiden mensen skulle komma. Jag tror inte du behöver oroa dig men är ju inte svårare än att ta ett test om
    du känner dig väldigt orolig. 

Svar på tråden Kan jag vara gravid?