Anses vara sambo med min hyresgäst
Det är som så att jag äger ett hus som jag hyr ut till en god vän till mig. Han har försörjningsstöd från socialtjänsten och jag arbetar. Nu hamnade vi i säng med varann på fyllan vilket resulterade i att jag födde en dotter i december. Jag är ensam vårdnadshavare och dottern bor med mig i en egen lägenhet. Jag har egen ekonomi och sköter mitt hushåll själv och han sköter sitt själv.
Men nu anser socialtjänsten att vi är sambos och att jag nu ska betala för alla hans omkostnader. Dom grundar detta på att min bil (som är trasig) står på egendomen som han hyr och att vi fick barn. Han har överklagat beslutet och fick nu från förvaltningsrätten att även dom anser att vi är sambos.
Själv anser jag att detta är helt sjukt, att jag inte ska få skaffa barn med vem jag vill och att jag ska bli stämplad som sambo med någon fastän jag inte bor eller lever ihop med den personen. Att jag valde att behålla barnet var för att jag inte blir yngre och har haft problem med att bli gravid men alltid önskat att få bli det. Trodde dock inte att det skulle leda till att jag blir sambo med den jag hade sex med. Vad ska jag göra för att bevisa att vi inte är sambos?? Hyreskontrakt, personbevis, folkbokföring m.m. m.nallt sånt har Kickats in men ändock ner ze att vi är det. Snälla någon som har nån bra idé på hur man ska göra? Eller som vet av en billig å bra jurist??