• Anonym (Vill hjälpa mitt barn)

Varför?

Mitt barn är boende hos mig och umgänge med den andra föräldern, under ett tag har jag sett förändring i barnets beteende efter umgänge som jag såklart tagit upp med den andra men denne påstår att vårat barn inte har detta beteende där, jag har försökt förstå varför han bara har det hos oss. 

Han började få väldigt separationsångest från mig, ville inte lämna mig och han hade det på fsk också där han ville ha en vuxen närvarande hela tiden. 

Efter umgänge så tar det ca 2 h innan han blir sig själv, men oftast när han kommer därifrån är han väldigt orolig, arg irriterad upp stressad men är vilsen eller hur jag ska förklara, jag kallar detta för känsloutbrott. När han blir såhär är jag bara nära, och försöker trygga honom. 

Har tagit detta med den andra vårdnadshavaren och denne säger då att han inte är så där. När han kommer från den andra i början så är han väldigt skärpt, han är inte sig själv som vi är van vid. 
    Varför kan hans beteende se så olika ut? Vad tror ni? 

• Svar på tråden Varför?
  • Anonym (Vill hjälpa mitt barn)

Puffar...

• Spucks

Det är helt normalt för barn att ha svårigheter med separationer under olika faser i deras liv. Det är även normalt att barns beteende avviker från deras vanliga beteende innan och efter situationer som orsakar stora känslor.

Svar på tråden Varför?