Gör ont att tugga varm mat
För 6 veckor sen fick jag en ny krona på en tuggtand. Jag vet inte om det är där det blixtrar till eller i tänderna på sidorna om nya kronan. Men det som händer är att det blixtrar till en gång när jag tuggar ganska varm mat. Men bara en gång sen verkar det gå bra gångerna efter det.
Tandläkaren såg inget fel när jag var där i veckan och han undersökte hela munnen jättenoga.
Sista dagarna har jag också märkt att det blixtrar till första gången jag dricker varmt te men jag tror inte att det är i samma tand fast det är ju så himla svårt att avgöra hur man än försöker.
Vad kan det vara som gör att jag reagerar på varmt en gång bara? Är det mest troligt att det är en tand eller tandköttet som reagerar?
Tanden som jag tror reagerar på te har en dåligt gjord ifyllnad av tandhalsen. Är det skadligt för tanden att göra om den bara för att? Den är otroligt fult gjord och jag misstänker att den reagerar på te som sagt. Det är andra tanden framför nya kronan.
Allt gäller samma sida av övre käken. Kan nerver ha blivit skadade då tandläkaren lät sköterskan sätta bedövningen och tandläkaren inte satte den själv för 6-7 veckor sen? Kan det visa sig nu först?