• Anonym (Sjukling)

När återgå till jobbet? Sjuk

Jag är förkyld och var hemma från jobbet i torsdags och fredags plus helgen då. Jag är märkbart krasslig fortfarande, så när skulle ni anse att det är okej att jobba igen? 

• Svar på tråden När återgå till jobbet? Sjuk
  • Anonym (Beror på)

Hur jobbigt är ditt jobb? Fullt ös för både hjärnan och kroppen, eller kan du gå dit och ta det lite lugnare? Kanske jobba hemifrån? 

Jag behöver ha bra flås för att kunna genomföra en arbetsdag så jag hade stannat hemma ett par dagar till. 

• Anonym (Sjukling)
    Anonym (Beror på) skrev 2025-03-23 16:45:51 följande:

Hur jobbigt är ditt jobb? Fullt ös för både hjärnan och kroppen, eller kan du gå dit och ta det lite lugnare? Kanske jobba hemifrån? 

Jag behöver ha bra flås för att kunna genomföra en arbetsdag så jag hade stannat hemma ett par dagar till. 

Jobba hemifrån kan jag tyvärr inte. Det är mest mentalt krävande med hög ljudnivå. Behöver delvis vara igång fysiskt också, men kan ta pauser lite när jag vill. 

Eftersom det bröt ut i torsdags så borde jag väl inte smitta någon nu iallafall? Väldigt dyrt att stanna hemma om man inte verkligen behöver, så lutar nog åt att jag går imorgon även om jag är långt ifrån frisk. 

• Dexter dot com
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-03-23 19:25:48 följande:

Jobba hemifrån kan jag tyvärr inte. Det är mest mentalt krävande med hög ljudnivå. Behöver delvis vara igång fysiskt också, men kan ta pauser lite när jag vill. 

Eftersom det bröt ut i torsdags så borde jag väl inte smitta någon nu iallafall? Väldigt dyrt att stanna hemma om man inte verkligen behöver, så lutar nog åt att jag går imorgon även om jag är långt ifrån frisk. 

Fast det blir ju dyrare att gå för tidigt och bli riktigt sjuk igen med ev en karensdag till. Personligen hade jag stannat hemma1-2 dagar till för att vara riktigt frisk och inte riskera att smitta någon.
  • Anonym (n)

Min arbetsgivare skulle inte gilla att jag dök upp innan jag var frisk. Han skickar hem oss när vi är sjuka.

Svar på tråden När återgå till jobbet? Sjuk