• Anonym (?)

Mår konstigt i kroppen v.37 någon mer som haft liknande?

Hej, som jag skrev så är jag gravid i v 37 och mår så konstigt. Städade i förmiddags inte något stor städ utan jag diskade och gjorde rent i badrummet inget som var jätte ansträngande för kroppen. När jag blev klar hade mina fötter svullnat upp jätte mycket svullnaden är jag inte orolig för eftersom det har lagt sig för det mesta nu. Men så fort jag la mig ner kändes det som jag fick hög feber och sen behövde jag springa och spy (har inte haft problem med det nu under tredje trimestern). Duschade och la mig i sängen igen och började må bättre. Men nu under kvällen började jag känna mig febrig igen och får som blixtrar i hela kroppen så fort jag rör mig jätte svår känsla att förklara men sjukt obehagligt. Är det någon som varit med om liknande? Ska ringa min bm om detta imorrn men vad tror ni det kan bero på? 

• Svar på tråden Mår konstigt i kroppen v.37 någon mer som haft liknande?
  • Anonym (?)
    Anonym (e) skrev 2025-03-23 22:49:13 följande:

Nej. Du ringer 1177 nu!

Jag ringde 1177 igår efter jag skrev detta och dem sa att jag skulle vänta tills idag för att kontakta min bm så jag kontaktade bm och berättade på morgonen. Det var inte min bm som svarade utan en annan på den barnmorskemottagningen jag går till. Jag förklarade i detalj och skrev tydligt att jag inte har feber och spydde en gång efter att jag började må dåligt. Svaret jag fick från henne var att det förmodligen är ett virus och att symtomen kommer säkert lägga sig inom några dagar, sen skrev hon att jag skulle komma på onsdag och lämna urinprov och kolla blodtrycket. Det betyder ju att hon inte ens läst noga vad jag skrivit. Just nu mår jag bra och har vilat hela dagen så jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu. Jag känner mig dålig om jag rör mig och om jag tar det lugnt och ligger i sängen så mår jag bra, men ska jag behöva ligga sängliggandes tills förlossningen startar och det kan ju vara om flera veckor. Får lixom ingen hjälp och får absolut inget stöd i hur jag ska hantera detta och vad jag kan göra. Min bm har sagt att jag ska röra på mig gå ut på promenad osv men hur ska jag göra det nu när all rörelse resulterar i att jag mår jätte dåligt.
  • Anonym (e)

Jag skulle vara väldigt försiktig, ta kollarna på ons och gå efter det. Men tveka inte att kontakta 1177 igen eller din BM om det blir värre <3

• Anonym (?)
    Anonym (e) skrev 2025-03-24 17:14:28 följande:

Jag skulle vara väldigt försiktig, ta kollarna på ons och gå efter det. Men tveka inte att kontakta 1177 igen eller din BM om det blir värre <3

Tack så jätte mycket för ditt svar! Jag har nu fått reda på vad detta beror på jag tar antidepp och har varit utan den i flera dagar pga strul med förnyelse av den. Trodde detta som jag kände kunde ha något med graviditeten att göra men nu när jag ringde 1177 förklarade hon att det var utsättningssymptom som jag känner. Så som tur är det inte havandeskapsförgiftning men känns inte bättre med tanke på hur min kropp reagerar på detta nu, men hon på 1177 sa att det inte var akut men att jag skulle kontakta min läkare som skriver ut medicinen imorgon. Är bara så rädd att jag ska ha skadat min bebis nu på något sätt men får försöka vara lugn och sen se vad dem säger imorgon <3
  • Anonym (e)

Ah, ja det kan påverka mycket med brainzaps och så. Svullnad har jag dock aldrig hört. Det lär inte vara någon fara för bebisen <3

Svar på tråden Mår konstigt i kroppen v.37 någon mer som haft liknande?