• Surkräm

Fler än jag som aldrig haft en partner?

Hej forumet. Jag är en man som börjar bli till åren och jag har aldrig haft en partnerrelation. Detta är ett sår i mitt hjärta och jag känner mig ganska missanpassad av detta.

Är det fler som är i min situation? Hur påverkar det er psykiska hälsa?

• Svar på tråden Fler än jag som aldrig haft en partner?
  • burleskburkläsk
    Surkräm skrev 2025-03-24 18:12:56 följande:
    Fler än jag som aldrig haft en partner?

Hej forumet. Jag är en man som börjar bli till åren och jag har aldrig haft en partnerrelation. Detta är ett sår i mitt hjärta och jag känner mig ganska missanpassad av detta.

Är det fler som är i min situation? Hur påverkar det er psykiska hälsa?

Beklagar att höra och förstår det är jobbigt 😞

Hur gammal är du på ett ungefär?
  • Surkräm
    burleskburkläsk skrev 2025-03-24 19:14:23 följande:
    Beklagar att höra och förstår det är jobbigt 😞

Hur gammal är du på ett ungefär?
    Jag är snart 40.
  • Anonym (f)

Inte det roligaste men vad gör man

• burleskburkläsk
    Surkräm skrev 2025-03-24 19:23:42 följande:
    Jag är snart 40.
    Har du nån aning på varför det blivit så här ?

Nu verkar du vilja ändra på det såklart men vad har varit orsaken innan...mellan du var typ 15-20 år?

Har du funderat mycket på detta förut...jag tänker det finns ju kuratorer, psykologer...allt möjligt.

Hjälp mig förstå lite är du bussig!

Tack
  • Surkräm
    burleskburkläsk skrev 2025-03-24 19:52:40 följande:
    Har du nån aning på varför det blivit så här ?

Nu verkar du vilja ändra på det såklart men vad har varit orsaken innan...mellan du var typ 15-20 år?

Har du funderat mycket på detta förut...jag tänker det finns ju kuratorer, psykologer...allt möjligt.

Hjälp mig förstå lite är du bussig!
    De flesta brukar inte gilla när man skyller på utseendet, men jag gör det. Jag är kort och ganska liten kroppsbyggnad. Att jag är lite introvert gör ju inte saken sämre, men jag är inte socialt inkompetent.

Det känns lite som det är för sent nu :S som att jag blivit för gammal för att få en nära relation. Tjejer kommer tycka jag är konstig, många av dom iallafall.
  • burleskburkläsk
    Surkräm skrev 2025-03-24 19:58:45 följande:
    De flesta brukar inte gilla när man skyller på utseendet, men jag gör det. Jag är kort och ganska liten kroppsbyggnad. Att jag är lite introvert gör ju inte saken sämre, men jag är inte socialt inkompetent.

Det känns lite som det är för sent nu :S som att jag blivit för gammal för att få en nära relation. Tjejer kommer tycka jag är konstig, många av dom iallafall.
    Det är bra att du är öppen med hur du ser på det...jag vet korta män, framförallt en, extremt kort, han ser inte bra ut...han har två barn och en kvinna...han har bra humor men han kan vara skitdryg...hans utseende är långt från det värsta och han har lyckats...

Det är aldrig försent för kärlek, jag har jobbat på äldreboende och sett kärlek där, i allt från att sitta nära och umgås till pussar och hela vägen...det sista har jag hört om tur så slapp jag se det...det är deras privatliv.

Nr 1 skulle jag vilja säga är inställningen.
    Bryta negativa tankar och mönster.

Var i vårt långa land bor du?
  • Anonym (Jovars)

Jag är 40 och kvinna och har aldrig haft en relation. Jag gav väl upp på den fronten när jag var 12 eller så. Kan inte säga att jag funderar så mycket över det, jag har annat att sysselsätta hjärnan med. 

• burleskburkläsk

Här har vi en tråd med två stycken som aldrig haft partners, en kvinna och en man.

Vet ni

Anonym (Jovars) skrev 2025-03-24 20:24:24 följande:

Jag är 40 och kvinna och har aldrig haft en relation. Jag gav väl upp på den fronten när jag var 12 eller så. Kan inte säga att jag funderar så mycket över det, jag har annat att sysselsätta hjärnan med. 

Funderar inte på att ge det en chans alls?
  • burleskburkläsk
    burleskburkläsk skrev 2025-03-24 20:32:51 följande:

Här har vi en tråd med två stycken som aldrig haft partners, en kvinna och en man.

Vet ni

Funderar inte på att ge det en chans alls?
    Det blev fel det första, tänkte det hade varit kul om ni två började att chatta 🥰
  • Surkräm
    burleskburkläsk skrev 2025-03-24 20:16:22 följande:
    Det är bra att du är öppen med hur du ser på det...jag vet korta män, framförallt en, extremt kort, han ser inte bra ut...han har två barn och en kvinna...han har bra humor men han kan vara skitdryg...hans utseende är långt från det värsta och han har lyckats...

Det är aldrig försent för kärlek, jag har jobbat på äldreboende och sett kärlek där, i allt från att sitta nära och umgås till pussar och hela vägen...det sista har jag hört om tur så slapp jag se det...det är deras privatliv.

Nr 1 skulle jag vilja säga är inställningen.
    Bryta negativa tankar och mönster.

Var i vårt långa land bor du?
    Ja alltså jag förstår ju att det inte är omöjligt, men det är en rejäl uppförsbacke jag har. Jag vill inte vänta tills äldreboendet innan jag får kärlek och närhet Rynkar på näsan

Ja jag vet att jag måste byta inställning men det har verkligen satt sig i huvudet. Jag bor i Stockholm.
Svar på tråden Fler än jag som aldrig haft en partner?